„Zadbaj o swoje serce” jest ogólnopolską kampanią edukacyjno–profilaktyczno–społeczną organizowaną w formie bezpłatnych badań przesiewowych nieprzerwanie od 2006 roku. Celem kampanii jest wzrost świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii, które zbierają w Polsce żniwo. Kampania ma za zadanie edukować w temacie, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa profilaktyka, zdrowy styl życia oraz odpowiednia dieta. Lekarze związani z kampanią zachęcają przede wszystkim do zdrowego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych, a także motywują uczestników programu do podjęcia istotnych decyzji z perspektywy zdrowia serca.
W ramach każdej akcji uczestnicy kampanii mają ułatwiany dostęp do lekarzy specjalistów oraz mogą skorzystać z profilaktyki kardiologicznej w zakresie wykonywania: badań EKG, badań cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI, pomiaru ciśnienia krwi, wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Pacjenci są również diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego.
Akcje są przeprowadzane w najczęściej odwiedzanych punktach miast, w nowoczesnych i zaangażowanych społecznie hipermarketach oraz centrach handlowych. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych.
Harmonogram akcji (niedziela, w godz. od 10.00 do 18.00):
40. Edycja Pomorze |
|||
Lp. |
Data |
Adres |
Lokalizacja |
1 |
02.06.2013 |
Szczecin, ul. Wiosenna 32 |
Galeria Gryf Carrefour |
2 |
09.06.2013 |
Gdynia, ul. Kazimierza Górskiego 2 |
Centrum Handlowe Wzgórze |
3 |
16.06.2013 |
Gdańsk, ul. Schuberta 102 A |
Galeria Morena Carrefour |
4 |
23.06.2013 |
Rumia, ul. Grunwaldzka 108 |
Centrum Handlowe Auchan Port Rumia |
5 |
30.06.2013 |
Gdańsk, ul. Cienista 30 |
Galeria Tesco Chełm |
Organizator:
- Telemedycyna Polska S.A. – lider teleopieki kardiologicznej.
Partner Strategiczny:
- Optima Cardio.
Współorganizatorzy:
- Galeria Gryf Carrefour,
- Centrum Handlowe Wzgórze,
- Galeria Morena Carrefour,
- Centrum Handlowe Auchan Port Rumia,
- Galeria Tesco Chełm.
Patroni Medialni:
- TVP Szczecin,
- Gazeta Wyborcza,
- Radio Złote Przeboje,
- Portal Zdrowie.wieszjak.polki.pl,
- Portal Galerie Handlowe.
Na rok 2013 została zaplanowana organizacja 35 akcji (Śląsk, Dolny Śląsk, Kujawy, Wielkopolska, Pomorze, Łódź, Mazowsze, Małopolska, Podkarpacie), co daje blisko 70% niedziel w całym roku, podczas których zapewniony jest bezpłatny dostęp do badań przesiewowych oraz konsultacji wyników u najlepszych specjalistów. Kampania „Zadbaj o swoje serce” w 2013 roku realizowana jest z jeszcze większym rozmachem, by jak najwięcej potrzebujących osób mogło skorzystać z akcji.
Harmonogram 2013:
Edycja |
Region |
Termin |
37. |
Śląsk |
20.01 – 17.02.2013. |
38. |
Dolny Śląsk |
24.02 – 24.03.2013. |
39. |
Kujawy / Wielkopolska |
21.04 – 26.05.2013. |
40. |
Pomorze |
02.06 – 30.06.2013. |
41. |
Łódź |
14.07 – 11.08.2013. |
42. |
Mazowsze |
22.09 – 20.10.2013. |
43. |
Małopolska / Podkarpacie |
03.11 – 01.12.2013. |
Zobacz też: „Zadbaj o swoje serce” wyróżnione w Plebiscycie Liderów Ochrony Zdrowia
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!