40. edycja kampanii „Zadbaj o swoje serce”

Najbliższa 40. edycja kampanii „Zadbaj o swoje serce” rozpoczyna się 2 czerwca i potrwa do 30 czerwca 2013 roku. Będzie to kolejna, czwarta już edycja darmowych badań przewidziana do organizacji w tym roku – ogólnopolski sukces w latach 2006-2012 utwierdził organizatorów o potrzebie kontynuowania przedsięwzięcia w roku 2013, aby z programu profilaktyki mogła skorzystać jak największa grupa ludzi.
/ 24.05.2013 12:24

 „Zadbaj o swoje serce” jest ogólnopolską kampanią edukacyjno–profilaktyczno–społeczną organizowaną w formie bezpłatnych badań przesiewowych nieprzerwanie od 2006 roku. Celem kampanii jest wzrost świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii, które zbierają w Polsce żniwo. Kampania ma za zadanie edukować w temacie, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa profilaktyka, zdrowy styl życia oraz odpowiednia dieta. Lekarze związani z kampanią zachęcają przede wszystkim do zdrowego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych, a także motywują uczestników programu do podjęcia istotnych decyzji z perspektywy zdrowia serca.

W ramach każdej akcji uczestnicy kampanii mają ułatwiany dostęp do lekarzy specjalistów oraz mogą skorzystać z profilaktyki kardiologicznej w zakresie wykonywania: badań EKG, badań cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI, pomiaru ciśnienia krwi, wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Pacjenci są również diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego.

Akcje są przeprowadzane w najczęściej odwiedzanych punktach miast, w nowoczesnych i zaangażowanych społecznie hipermarketach oraz centrach handlowych. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych.

Harmonogram akcji (niedziela, w godz. od 10.00 do 18.00):

40.  Edycja Pomorze

Lp.

Data

Adres

Lokalizacja

1

02.06.2013

Szczecin,

ul. Wiosenna 32

Galeria Gryf Carrefour

2

09.06.2013

Gdynia,

ul. Kazimierza Górskiego 2

Centrum Handlowe Wzgórze

3

16.06.2013

Gdańsk,

ul. Schuberta 102 A

Galeria Morena Carrefour

4

23.06.2013

Rumia,

ul. Grunwaldzka 108

Centrum Handlowe Auchan Port Rumia

5

30.06.2013

Gdańsk,

ul. Cienista 30

Galeria Tesco Chełm

Organizator:

  • Telemedycyna Polska S.A. – lider teleopieki kardiologicznej.

Partner Strategiczny:

  • Optima Cardio.

Współorganizatorzy:

  • Galeria Gryf Carrefour,
  • Centrum Handlowe Wzgórze,
  • Galeria Morena Carrefour,
  • Centrum Handlowe Auchan Port Rumia,
  • Galeria Tesco Chełm.

Patroni Medialni:

  • TVP Szczecin,
  • Gazeta Wyborcza,
  • Radio Złote Przeboje,
  • Portal Zdrowie.wieszjak.polki.pl,
  • Portal Galerie Handlowe.

Na rok 2013 została zaplanowana organizacja 35 akcji (Śląsk, Dolny Śląsk, Kujawy, Wielkopolska, Pomorze, Łódź, Mazowsze, Małopolska, Podkarpacie), co daje blisko 70% niedziel w całym roku, podczas których zapewniony jest bezpłatny dostęp do badań przesiewowych oraz konsultacji wyników u najlepszych specjalistów. Kampania „Zadbaj o swoje serce” w 2013 roku realizowana jest z jeszcze większym rozmachem, by jak najwięcej potrzebujących osób mogło skorzystać z akcji.

Harmonogram 2013:

Edycja

Region

Termin

37.

Śląsk

20.01 – 17.02.2013.

38.

Dolny Śląsk

24.02 – 24.03.2013.

39.

Kujawy / Wielkopolska

21.04 – 26.05.2013.

40.

Pomorze

02.06 – 30.06.2013.

41.

Łódź

14.07 – 11.08.2013.

42.

Mazowsze

22.09 – 20.10.2013.

43.

Małopolska / Podkarpacie

03.11 – 01.12.2013.

Zobacz też: „Zadbaj o swoje serce” wyróżnione w Plebiscycie Liderów Ochrony Zdrowia

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Redakcja poleca

REKLAMA