Najbliższa 47. edycja kampanii „Zadbaj o swoje serce” rozpoczyna się 1 czerwca i potrwa do 6 lipca 2014 roku. Będzie to kolejna, czwarta już edycja darmowych badań przewidziana do organizacji w tym roku. Ogólnopolski sukces w latach 2006-2013 utwierdził organizatorów o potrzebie kontynuowania przedsięwzięcia w roku 2014, aby z programu profilaktyki mogła skorzystać jak największa grupa ludzi. Dokładny harmonogram akcji znajduje się na stronie www.zadbajoswojeserce.pl.
„Zadbaj o swoje serce” jest ogólnopolską kampanią edukacyjno-profilaktyczno-społeczną organizowaną w formie bezpłatnych badań przesiewowych nieprzerwanie od 2006 roku. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. Kampania ma za zadanie edukować o tym, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa profilaktyka, zdrowy styl życia oraz odpowiednia dieta. Lekarze związani z kampanią zachęcają przede wszystkim do zdrowego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych, a także motywują uczestników programu do podjęcia istotnych decyzji z perspektywy zdrowia serca.
Kampanię doceniono w obszarze działań na rzecz pacjenta oraz promocji zdrowia i profilaktyki – przedsięwzięcie zostało laureatem VII edycji prestiżowego konkursu Liderzy Ochrony Zdrowia. W konkursie tym nagradzane są szczególnie wartościowe inicjatywy i projekty w sektorze medycznym, realizowane z prawdziwą pasją oraz poświęceniem, będące inspiracją i wzorem dla środowiska.
W ramach każdej akcji uczestnicy kampanii mają ułatwiony dostęp do lekarzy specjalistów oraz mogą skorzystać z profilaktyki kardiologicznej w zakresie wykonywania: badań EKG, badań cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI, pomiaru ciśnienia krwi, wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Pacjenci są również diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego.
Akcje są przeprowadzane w najczęściej odwiedzanych punktach miast, w nowoczesnych i zaangażowanych społecznie hipermarketach oraz centrach handlowych. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych.
Harmonogram akcji (niedziela, w godz. od 10.00 do 18.00):
47. Edycja Pomorze |
||||
Lp. |
Data |
Miejscowość |
Lokalizacja |
|
1 |
01.06.2014 |
Szczecin |
Galeria Gryf Carrefour |
|
2 |
15.06.2014 |
Szczecin |
Centrum Handlowe Atrium Molo |
|
3 |
22.06.2014 |
Szczecin |
Outlet Park |
|
4 |
29.06.2014 |
Koszalin |
Atrium Koszalin |
|
5 |
06.07.2014 |
Rumia |
Centrum Handlowe Auchan Port Rumia |
Zobacz też: „Zadbaj o swoje serce” w Bydgoszczy (galeria)
Źródło: Telemedycyna Polska/mn
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!