47. edycja kampanii „Zadbaj o swoje serce”

47. edycja kampanii „Zadbaj o swoje serce” rozpoczyna się 1 czerwca i potrwa do 6 lipca 2014 roku na Pomorzu. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. Zdrowie.wieszjak.polki.pl i Rynekmedyczny.polki.pl są jednymi z patronów medialnych akcji.
/ 27.05.2014 09:09

telemedycyna

Najbliższa 47. edycja kampanii „Zadbaj o swoje serce” rozpoczyna się 1 czerwca  i potrwa do 6 lipca 2014 roku. Będzie to kolejna, czwarta już edycja darmowych badań przewidziana do organizacji w tym roku. Ogólnopolski sukces w latach 2006-2013 utwierdził organizatorów o potrzebie kontynuowania przedsięwzięcia w roku 2014, aby z programu profilaktyki mogła skorzystać jak największa grupa ludzi. Dokładny harmonogram akcji znajduje się na stronie www.zadbajoswojeserce.pl.

 „Zadbaj o swoje serce” jest ogólnopolską kampanią edukacyjno-profilaktyczno-społeczną organizowaną w formie bezpłatnych badań przesiewowych nieprzerwanie od 2006 roku. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. Kampania ma za zadanie edukować o tym, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa profilaktyka, zdrowy styl życia oraz odpowiednia dieta. Lekarze związani z kampanią zachęcają przede wszystkim do zdrowego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych, a także motywują uczestników programu do podjęcia istotnych decyzji z perspektywy zdrowia serca.

Kampanię doceniono w obszarze działań na rzecz pacjenta oraz promocji zdrowia i profilaktyki – przedsięwzięcie zostało laureatem VII edycji prestiżowego konkursu Liderzy Ochrony Zdrowia. W konkursie tym nagradzane są szczególnie wartościowe inicjatywy i projekty w sektorze medycznym, realizowane z prawdziwą pasją oraz poświęceniem, będące inspiracją i wzorem dla środowiska.

W ramach każdej akcji uczestnicy kampanii mają ułatwiony dostęp do lekarzy specjalistów oraz mogą skorzystać z profilaktyki kardiologicznej w zakresie wykonywania: badań EKG, badań cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI, pomiaru ciśnienia krwi, wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Pacjenci są również diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego.

Akcje są przeprowadzane w najczęściej odwiedzanych punktach miast, w nowoczesnych i zaangażowanych społecznie hipermarketach oraz centrach handlowych. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych.

Harmonogram akcji (niedziela, w godz. od 10.00 do 18.00):

47.  Edycja Pomorze

Lp.

Data

Miejscowość

Lokalizacja

1

01.06.2014

Szczecin

Galeria Gryf Carrefour

2

15.06.2014

Szczecin

Centrum Handlowe Atrium Molo

3

22.06.2014

Szczecin

Outlet Park

4

29.06.2014

Koszalin

Atrium Koszalin

5

06.07.2014

Rumia

Centrum Handlowe Auchan Port Rumia

Zobacz też: „Zadbaj o swoje serce” w Bydgoszczy (galeria)

Źródło: Telemedycyna Polska/mn

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!