fot. Fotolia
Najbliższa 48. edycja Kampanii „Zadbaj o swoje serce” rozpoczyna się 13 lipca i potrwa do 10 sierpnia 2014 roku. Będzie to kolejna, piąta już edycja darmowych badań przewidziana do organizacji w tym roku. Ogólnopolski sukces w latach 2006-2013 utwierdził organizatorów o potrzebie kontynuowania przedsięwzięcia w roku 2014, aby z programu profilaktyki mogła skorzystać jak największa grupa ludzi. Dokładny harmonogram akcji znajduje się na stronie www.zadbajoswojeserce.pl .
„Zadbaj o swoje serce” jest ogólnopolską kampanią edukacyjno-profilaktyczno-społeczną organizowaną w formie bezpłatnych badań przesiewowych nieprzerwanie od 2006 roku. Celem Kampanii jest zwiększenie świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii, które zbierają w Polsce wysokie żniwo. Kampania ma za zadanie edukować o tym, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa profilaktyka, zdrowy styl życia oraz odpowiednia dieta.
Lekarze związani z kampanią zachęcają przede wszystkim do zdrowego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych, a także motywują uczestników programu do podjęcia istotnych decyzji z perspektywy zdrowia serca. Kampanię doceniono w obszarze działań na rzecz pacjenta oraz promocji zdrowia i profilaktyki – przedsięwzięcie zostało laureatem VII edycji prestiżowego konkursu Liderzy Ochrony Zdrowia. W konkursie tym nagradzane są szczególnie wartościowe inicjatywy i projekty w sektorze medycznym, realizowane z prawdziwą pasją oraz poświęceniem, będące inspiracją i wzorem dla środowiska.
W ramach każdej akcji uczestnicy Kampanii mają ułatwiony dostęp do lekarzy specjalistów oraz mogą skorzystać z profilaktyki kardiologicznej w zakresie wykonywania: badań EKG, badań cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI, pomiaru ciśnienia krwi, wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Pacjenci są również diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego.
Akcje są przeprowadzane w najczęściej odwiedzanych punktach miast, w nowoczesnych i zaangażowanych społecznie hipermarketach oraz centrach handlowych. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych.
Harmonogram akcji (niedziela, w godz. od 10.00 do 18.00):
48 Edycja Łódź / Śląsk |
|||
Lp. |
Data |
Miejscowość |
Lokalizacja |
1 |
13.07.2014 |
Łódź |
CH Łódź Przybyszewskiego |
2 |
20.07.2014 |
Katowice |
Galeria Auchan |
3 |
27.07.2014 |
Częstochowa |
Galeria Jurajska |
4 |
03.08.2014 |
Sieradz |
Galeria Dekada |
5 |
10.08.2014 |
Bielsko Biała |
Gemini Park |
Zobacz też: Nowoczesna medycyna – lekarz przez telefon
Źródło: Telemedycyna Polska/mn
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!