W niedzielę 27.11.2011r. miała miejsce piąta i zarazem ostatnia w tym roku akcja w ramach 29 Edycji Małopolska-Pokarpacie ogólnopolskiego Projektu „Zadbaj o swoje serce!”. Akcja ta ma charakter informacyjno-profilaktyczno-społeczny. Organizatorem akcji jest Telemedycyna Polska S.A., Gospodarzem i Współorganizatorem akcji był Pasaż Tesco Kapelanka. Nagłośnienie akcji zawdzięczamy Patronom Medialnym: TVP Kraków, rozgłośnia Radio Złote Przeboje, Echo Miasta, portale internetowe naszemiasto.pl, rynekmedyczny.pl, zdrowie.wieszjak.polki.pl oraz wszystkim życzliwym Mediom, w tym Miesięcznikowi Kropka, Polskiemu Radiu Kraków, miejskim portalom internetowym oraz okolicznym parafiom. Dziękujemy również Państwu za zaangażowanie i propagowanie akcji.
Projekt nie odbyłby się bez wsparcia sponsorów, którymi są:
- Benecol – skutecznie obniżający poziom złego cholesterolu
- Gold Omega 3 – mocne serce i cholesterol w normie
- Chela Mag B6 – na stres, zmęczenie i skurcze
- Uzdrowisko Rabka – zabierz swoje serce na zdrowy wypoczynek
Podczas Akcji przebadano i skonsultowano kardiologicznie 117 mieszkańców Krakowa i okolic, którzy w tym dniu przybyli na miejsce akcji i wzięli w niej udział. Zgłaszającym się pacjentom zostało wykonane badanie EKG, pomiar ciśnienia oraz poziomu cholesterolu, a następnie mieli oni możliwość konsultacji z lekarzami oraz dietetykiem. Każdy pacjent został zdiagnozowany pod kątem czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca. Wśród zgłaszających się były osoby, które leczą się kardiologicznie od wielu lat oraz takie, które pierwszy raz od kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu lat miały wykonane badanie EKG. Wśród przebadanych osób było stosunkowo dużo młodych ludzi. Pacjenci byli zadowoleni z funkcjonowania całego przedsięwzięcia, wyrażali dla niego aprobatę oraz nie zgłaszali żadnych obiekcji w aspekcie: organizacji, personelu, wykonywanych badań oraz przebiegu samej wizyty lekarskiej. Zgłaszali jedynie potrzebę zorganizowania Akcji ponownie w tym miejscu, aby ich najbliżsi także mogli skorzystać z badań.
W Akcji wzięła także udział Fundacja Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, która prowadzi szczytną kampanię „Tak dla transplantacji” ( www.takdlatransplantacji.pl).
Ideą Akcji jest ułatwienie dostępu do lekarzy specjalistów społeczeństwu oraz uświadomienie wszystkim, jaką rolę odgrywa w życiu profilaktyka zdrowotna i odpowiednio zbilansowana dieta.
Zachęcamy do odwiedzenia strony akcji www.zadbajoswojeserce.pl, gdzie znajdą Państwo pełne informacje na temat najbliższych edycji regionalnych Akcji.
Harmonogram Akcji w 2011 roku:
- 23 Edycja Śląsk 16.01 – 13.02.2011r.
- 24 Edycja Dolny Śląsk 20.02 – 20.03.2011r.
- 25 Edycja Wielkopolska 10.04 – 15.05.2011r.
- 26 Edycja Łódź 29.05 – 26.07.2011r.
- 27 Edycja Śląsk 17.07 – 14.08.2011r.
- 28 Edycja Warszawa 18.09 – 16.10.2011r.
- 29 Edycja Małopolska-Podkarpacie 30.10 – 27.11.2011r.
Zobacz też: Wady serca – przewodnik
Źródło: informacje prasowe/mn
Akcja „Zadbaj o swoje serce!” dobiegła końca
Akcja „Zadbaj o swoje serce!” dobiegła końca
Akcja „Zadbaj o swoje serce!” dobiegła końca
Akcja „Zadbaj o swoje serce!” dobiegła końca
Akcja „Zadbaj o swoje serce!” dobiegła końca
Akcja „Zadbaj o swoje serce!” dobiegła końca
Akcja „Zadbaj o swoje serce!” dobiegła końca
Akcja „Zadbaj o swoje serce!” dobiegła końca
Akcja „Zadbaj o swoje serce!” dobiegła końca
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!