Wyniki raportu wskazują na ogromną potrzebę zorganizowania ogólnopolskiej kampanii społecznej, której działania będą opierać się na edukacji Polaków na temat możliwości aktywnego życia z nietrzymaniem moczu.
Ogólnopolska kampania edukacyjna "CoreWellness – wewnętrzna siła" została przygotowana w celu poprawienia świadomości społecznej tematu nietrzymania moczu oraz aby pomóc pacjentkom zrozumieć ten problem i zachęcić je do aktywnego radzenia sobie z tą dolegliwością. Główny nacisk w naszej kampanii chcemy położyć na promowanie ćwiczeń wzmacniających mięśnie dna miednicy według programu "CoreWellness". Ćwiczenia te pozwalają skutecznie walczyć z nietrzymaniem moczu. Zostały one opracowane przez światowej sławy eksperta, Panią Kari BO, profesor kultury fizycznej i fizjoterapii w Norweskim Kolegium Nauk Sportu w Oslo. Program ten będzie włączony do zestawu ćwiczeń znajdujących się w ofercie partnera kampanii, jednej z sieci klubów fitness.
"CoreWellness – wewnętrzna siła" - Dlaczego program jest potrzebny
1. Ponad połowa kobiet nie wie, jak radzić sobie z NTM
Aż 52% kobiet - cierpiących na lekkie nietrzymanie moczu - nie wie, że ćwicząc mięśnie dna miednicy może częściowo lub całkowicie wyleczyć tę dolegliwość. Wiele z nich jest przekonana, że jedynym sposobem leczenia jest zabieg chirurgiczny lub terapia farmakologiczna.
Celem kampanii "CoreWellness – wewnętrzna siła" jest popularyzowanie ćwiczeń mięśni dna miednicy i zachęcenie kobiet do ich regularnego wykonywania.
2. Kobiety wstydzą się leczyć NTM
Aż 45%2 kobiet cierpiących na nietrzymanie moczu nie wspomina lekarzowi o tej dolegliwości. Kobiety wstydzą się NTM, nie zdają sobie sprawy, że dolegliwość tę można i należy leczyć.
Organizatorzy kampanii, we współpracy ze środowiskiem lekarzy i pacjentów, chcą zachęcić kobiety, do poruszania tego tematu w trakcie rozmowy z lekarzem, chcą popularyzować wiedzę o przyczynach, objawach i nowoczesnych sposobach leczenia nietrzymania moczu.
3. Kobiety szukają informacji o NTM w prasie
Ponad 31% kobiet cierpiących na nietrzymanie moczu deklaruje, że informacje o swojej dolegliwości najchętniej czerpałyby z artykułów prasowych.
Celem kampanii "CoreWellness – wewnętrzna siła" jest dostarczenie mediom rzetelnych informacji na temat NTM, podkreślenie skali problemu i zachęcanie do rozpowszechniania wiedzy na temat objawów nietrzymania moczu oraz sposobów leczenia.
4. NTM to problem nie tylko starszych kobiet
Aż 77% kobiet z NTM uważa, że jest to problem, o którym powinno się informować wyłącznie kobiety w okresie menopauzy. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi, że problem nietrzymania moczu dotyka również młode kobiety, a w szczególności te, które urodziły dziecko.
Więcej informacji: www.corewellness.pl
Organizatorem kampanii jest firma SCA Hygiene Products. Partnerem akcji sieć klubów fitness Gymnasion.
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!