Na pytanie odpowiada stomatolog Beata Konca
Nie znam warunków gwarancji w gabinecie, w którym Pani się leczy. Przypuszczam jednak, że reklamacja zostanie uwzględniona, ponieważ prawidłowo leczony kanałowo ząb nie ma prawa boleć, nawet jeśli plomba wypadła. Natomiast przyczyn takiego problemu może być kilka, np.:
- Lekarz nie zauważył jakiegoś kanału (bywa, że jest ich więcej niż zwykle) i go nie wypełnił. Albo flora bakteryjna w kanale nie została całkowicie zlikwidowana. Takie sytuacje zdarzają się jednak rzadko, bo stomatolog sprawdza za pomocą zdjęcia rentgenowskiego, czy kanały zostały prawidłowo wypełnione.
- Może dokucza Pani ząb albo dziąsło obok: czasami trudno jest zlokalizować miejsce bólu.
- Ząb leczony kanałowo jest martwy, a więc słabszy i bardziej podatny na złamania niż żywy. Może ukruszyła się ściana i wbija się w sąsiednie dziąsło lub ząb.
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!