Gdzie żyją najbardziej zestresowane kobiety świata?

Badanie cytologiczne jest krótkie i bezbolesne, dlatego warto wykonywać je regularnie, gdyż może uratować nasze życie/ fotolia
Najnowsze badanie opublikowane przez Nielsen Company dotyczące zachowań konsumenckich kobiet w krajach rozwijających się i rozwiniętych wykazało, że Indie to miejsce najbardziej zestresowanych kobiet świata, które charakteryzują się również innym schematem wydawania pieniędzy – donosi CNN.
/ 25.07.2011 15:51
Badanie cytologiczne jest krótkie i bezbolesne, dlatego warto wykonywać je regularnie, gdyż może uratować nasze życie/ fotolia

Wyniki badania ,,Kobiety jutra”, obejmującego 6 500 kobiet w 21 różnych krajach od lutego do końca kwietnia 2011 roku, ujawniły przytłaczającą liczbę 87% indyjskich kobiet utrzymujących, że są zestresowane przez większość czasu, przy czym 82% z nich nie ma czasu na odpoczynek.

Indyjskie kobiety nie są odosobnione w swoich odczuciach. Zdecydowana większość Meksykanek (74%) oraz Rosjanek (69%) również potwierdziła w ankiecie fakt życia w stresie.

Oto lista 15 ankietowanych krajów z odsetkiem zestresowanych kobiet (w malejącej kolejności):

  1. Indie (87%)
  2. Meksyk (74%)
  3. Rosja (69%)
  4. Brazylia (67%)
  5. Hiszpania (66%)
  6. Francja (65%)
  7. Południowa Afryka oraz Włochy (64%)
  8. Nigeria (58%)
  9. Turcja (56%)
  10. Wielka Brytania (55%)
  11. USA (53%)
  12. Japonia, Kanada, Australia (52%)
  13. Chiny (51%)
  14. Niemcy (47%)
  15. Tajlandia i Korea Południowa (45%)

Jak zauważyła Agencja Reutersa oprócz tego, że indyjskie kobiety należą do najbardziej zestresowanych, najczęściej też skłonne były do przeznaczenia swojego dochodu na własne potrzeby. Ponad ¾ z nich przyznało, że są w stanie roztrwonić pieniądze na produkty kosmetyczne, podczas gdy 96% wydałoby je na ubrania.

Zgodnie z wynikami badań kobiety w krajach rozwijających się wydają więcej pieniędzy na ubrania, produkty zdrowotno-kosmetyczne, artykuły spożywcze i edukację swoich dzieci. Z kolei kobiety z krajów rozwiniętych przeznaczały więcej środków finansowych na wakacje, oszczędności i spłacanie długów.

,,Kobiety na całym świecie zdobywają coraz lepsze wykształcenie, zasilając szeregi siły roboczej i budżet domowy” – stwierdza Susan Whiting, wiceprzewodnicząca Nielsena - ,,Kobiety zwiększyły swój udział w wydawaniu pieniędzy, przez co mają większy wpływ i kontrolę nad kluczowymi decyzjami gospodarstwa domowego. Z tego względu zrozumienie ich nawyków i postaw jest punktem krytycznym dla specjalistów od marketingu i reklamodawców”.

Sondaż Nielsena wskazuje również na zależność między pełnieniem wielu ról społecznych przez kobiety, co potęguje ich poziom stresu. Jednak schematy godzenia wielu ról w społeczeństwie różnią się w obydwu kategoriach krajów. W rezultacie kobiety  żyjące w gospodarkach przechodzących fazę rozwoju mają większą skłonność do życia w stresie niż te w krajach ekonomicznie rozwiniętych. Widzimy to na przykładzie Indii, Meksyku i Nigerii.

Pozostaje pytanie dlaczego tak się dzieje? Magazyn The Economic Times wskazuje, że w przypadku Indii rozwój biznesu i zwiększenie miejsc pracy nie szło w parze z transformacją społeczną. W takiej sytuacji kobiety muszą manewrować między nowoczesną karierą a wieloma obowiązkami w domu, dostosowując się do tradycyjnych standardów.

Jak skłonić tę grupę kobiet do większych wydatków? Wszystko wskazuje na to, że klucz leży w mediach społecznościowych.

Niezależnie od miejsca zamieszkania kobiety są częstszymi użytkownikami mediów społecznościowych niż mężczyźni. Rozmawiają one częściej o 28% niż mężczyźni oraz wysyłają o 14% więcej smsów w ciągu miesiąca, częściej wchodzą też na portale społecznościowe. Dla ponad połowy kobiet we wszystkich badanych krajach wejście na rynek komputerów, telefonów komórkowych oraz smartphonów zmieniło ich życie na lepsze.

Jednak stare formy reklamy mają się całkiem dobrze. Telewizja była najpopularniejszym źródłem informacji o nowych produktach i sklepach w 17 spośród 21 krajów.

Pomimo tego ponad 70% kobiet w krajach wysokiego poziomu gospodarczego i ponad 80% w krajach rozwijających się polega na pierwszym miejscu na rekomendacjach słownych, niezależnie od obecności innych środków przekazu.

Polecamy: Stres kobiet na wysokich stanowiskach

Źródło: CNN/ar

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

17-23 PAŹDZIERNIKA
szaleństwo zakupów
Dodatkowe -30% na wszystko
Dodatkowe -30% na wszystko
Wyjątkowy rabat -30% na wszyst... więcej»
Kod rabatowy:30JESIEN
Zobacz
+
Dodatkowe -30% na wszystko
Online

Wyjątkowy rabat -30% na wszystko, również już przecenione produkty na GAP.PL. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:30JESIEN
Zobacz
-23% przy zakupach za min. 249 zł
-23% przy zakupach za min. 249 zł
Promocja obowiązuje od 17.10.2... więcej»
Kod rabatowy:SZ23
Zobacz
+
-23% przy zakupach za min. 249 zł
Online

Promocja obowiązuje od 17.10.2024r. do 23.10.2024r. na sephora.pl i w aplikacji. Uprawnia do otrzymania rabatu -23% przy zakupach za min. 249 zł. Oferta obowiązuje z kodem: SZ23. Oferta nie obejmuje kosztów przesyłki i nie łączy się z innymi promocjami – w tym rabatami, kuponami, ofertami specjalnymi, a także nie dotyczy zakupu kart upominkowych oraz usług. Oferta nie dotyczy produktów marek znajdujących się pod linkiem: https://www.sephora.pl/wykluczenia, produktów marki GOODIES lub SEPHORA GOODIES oraz kalendarzy adwentowych i zestawów świątecznych. Promocja jest dostępna w opcji Click&Collect

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:SZ23
Zobacz
-30% na wybrane kosmetyki
-30% na wybrane kosmetyki
Rabat na serie kosmetyków AA Y... więcej»
Kod rabatowy:JESIEN2024
Zobacz
+
-30% na wybrane kosmetyki
Online

Rabat na serie kosmetyków AA Y Lift Supreme i LAAB linia różowa. Wystarczy dokonać zakupu wybranych produktów na stronie www.oceanic.pl i zastosować kod promocyjny z kuponu akcji, w okienku "wprowadź kod rabatowy", w koszyku sklepu internetowego, przed dokonaniem transakcji. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:JESIEN2024
Zobacz
-15% na produkty TOUS
-15% na produkty TOUS
Rabat 15% na produkty ze srebr... więcej»
Kod rabatowy:TOUS15PL
Zobacz
+
-15% na produkty TOUS
Online
Stacjonarnie

Rabat 15% na produkty ze srebra oraz na torebki i akcesoria. Oferta dotyczy wybranego asortymentu, dostępna na tous.com oraz w salonach stacjonarnych. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:TOUS15PL
Zobacz
-30% na całą kolekcję jesień-zima 24/25
-30% na całą kolekcję jesień-zima 24/25
Rabat 30% na całą kolekcję jes... więcej»
Kod rabatowy:ANATAKA30
Zobacz
+
-30% na całą kolekcję jesień-zima 24/25
Online
Stacjonarnie

Rabat 30% na całą kolekcję jesień-zima 2024/2025. Oferta ważna na anataka.pl, w salonie stacjonarnym w Centrum Janki w Warszawie i w sklepach partnerskich. Promocja dotyczy modeli nieprzecenionych. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:ANATAKA30
Zobacz
-25% na wszystko!
-25% na wszystko!
Rabat -25% na cały asortyment... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO25
Zobacz
+
-25% na wszystko!
Online
Stacjonarnie

Rabat -25% na cały asortyment dostępny w butikach stacjonarnych i na stronie www.naoko-store.pl! Oferta nie łączy się z innymi rabatami. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.

Oferta ważna:17 - 23.10.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO25
Zobacz
REKLAMA