Jak w ciągu kilku minut sprawdzić, czy mamy zdrowe zęby?

Płonica i szkarlatyna to nazwy tej samej choroby/ fot. Fotolia
„Dni Konsultacji Stomatologicznych” to pierwsza i jedyna tego typu inicjatywa, która tak wyczerpująco podejmuje tematykę profilaktyki chorób zębów i kompleksowej higieny jamy ustnej.
/ 30.09.2011 02:39
Płonica i szkarlatyna to nazwy tej samej choroby/ fot. Fotolia

Galeria Handlowa Złote Tarasy w Warszawie w dniach 19-21 sierpnia 2011 była ostatnim przystankiem na mapie I edycji ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej pod hasłem „Dni Konsultacji Stomatologicznych”. Mobilny gabinet odwiedził łącznie 10 polskich miast, położonych w różnych regionach kraju, i przebadał przeszło 3000 pacjentów. Głównym celem akcji było dotarcie do jak największej liczby osób, Organizatorzy umożliwili spotkania ze stomatologiem, bezpłatne, indywidualne konsultacje na temat stanu zdrowia, właściwej higieny oraz prewencji chorób zębów i jamy ustnej.

Skąd pomysł na przeprowadzenie Dni Konsultacji Stomatologicznych?

Motorem do stworzenia akcji edukacyjnej o tematyce stomatologicznej była analiza wyników badania Omnibus przeprowadzonego przez Pentor Research International, które wykazały, że 42% dorosłych Polaków ma problemy z dziąsłami, 35% cierpi na nadwrażliwość, a aż 76% osób stosujących protezy zębowe skarży się na związane z nimi uciążliwe dolegliwości, komplikujące codzienne życie. Również codzienna praktyka lekarzy stomatologów pokazała, że wielu Polaków nie zna zasad prawidłowej higieny jamy ustnej, a do gabinetu dentystycznego zgłaszają się dopiero, gdy zauważą objawy dolegliwości kwalifikujące się do leczenia.

Główną ideą akcji stała się edukacja w obszarze higieny jamy ustnej oraz prewencji chorób zębów i przyzębia, a tym samym zwiększenie świadomości Polaków w temacie dbania o zdrowy uśmiech. Kampania ma również na celu zmianę, wciąż częstego, negatywnego wyobrażenia na temat gabinetów dentystycznych i wizyt u stomatologa.

Zobacz też: Czy wiesz jak prawidłowo dbać o higienę jamy ustnej?

Organizacja konferencji

Merytoryczny patronat nad kampanią objęło Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, którego Prezydent, prof. Dr  hab. Marek Ziętek, stanął na czele Rady Ekspertów akcji.  Tworzą ją autorytety z dziedziny stomatologii: dr n. med. Danuta Nowakowska oraz dr n. med. Zofia Sozańska. Partnerem kampanii jest firma GlaxoSmithKline, znana z marek takich jak Sensodyne. Parodontax oraz Corega. W mobilnych gabinetach do dyspozycji pacjentów pozostawał wykwalifikowany personel medyczny. Każdego dnia obecnych było dwóch stomatologów zrzeszonych w PTS.

Na co organizatorzy zwracali szczególną uwagę?

Inicjatorzy kampanii postanowili, w programie „Dni Konsultacji Stomatologicznych” skupić się na trzech zasadniczych problemach zdrowia jamy ustnej, z którymi dentyści spotykają się najczęściej w codziennej pracy i które zgłaszała największa część ankietowanych z badania Omnibus:

  1. Wrażliwość zębów
  2. Krwawiące dziąsła
  3. Protezy zębowe

Powyższe zagadnienia pozwalają również odpowiedzieć na problemy bardzo szerokiej grupy pacjentów, w różnym wieku.

Uwadze organizatorów nie umknęły również najbardziej podstawowe, a jednocześnie wyjątkowo istotne kwestie takiej jak:

  1. Właściwa higiena jamy ustnej
  2. Profilaktyka chorób jamy ustnej
  3. Prawidłowe techniki oraz częstotliwość mycia zębów
  4. Wybór właściwej szczoteczki do zębów i częstotliwość jej wymiany
  5. Wybór odpowiedniej pasty do zębów
  6. Osad i kamień zębowy – czym są, w jaki sposób się ich pozbyć, oraz jak zapobiegać ich powstawaniu.
  7. Częstotliwość wizyt kontrolnych u stomatologa

Tematyka, jak również sam mechanizm kampanii, sprawił, że mobilne gabinety odwiedzali rodzice z małymi dziećmi, aby dowiedzieć się jak najwięcej na temat właściwego dbania o zdrowie jamy ustnej swojej i pociech. Udział w konsultacjach brała również młodzież, osoby w średnim wieku oraz ludzie starsi. Każda z przybyłych osób otrzymała odpowiedzi na nurtujące je pytania.

Polecamy: Nadwrażliwość zębów

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
Do -70% na wybraną ofertę
Do -70% na wybraną ofertę
Rabat do 70% na wybraną ofertę... więcej»
Kod rabatowy:SZZ2024
Zobacz
+
Do -70% na wybraną ofertę
Online

Rabat do 70% na wybraną ofertę bielizny i dodatków dostępną na intymna.pl. Szczegóły na stronie. 

Najniższa cena produktu ze zdjęcia z 30 dni przed obniżką - 149,99 zł.  

Cena produktu po zastosowaniu rabatu – 89,99 zł

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZZ2024
Zobacz
-20% na wybrane kosmetyki
-20% na wybrane kosmetyki
Darmowa dostawa oraz próbki i... więcej»
Kod rabatowy:ZAKUPY2024
Zobacz
+
-20% na wybrane kosmetyki
Online
Stacjonarnie

Darmowa dostawa oraz próbki i prezenty w każdym zamówieniu. Nie wiesz jaki kosmetyk wybrać dla swojej skóry? W Topestetic możesz skorzystać z bezpłatnej porady kosmetologów przez czat, mailowo lub telefonicznie — a także w gabinecie na warszawskim Wilanowie. Sprawdź na topestetic.pl

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:ZAKUPY2024
Zobacz
Do -30% na wybrane nowości
Do -30% na wybrane nowości
Rabat do -30% na wybrane nowoś... więcej»
Zobacz
+
Do -30% na wybrane nowości
Online
Stacjonarnie

Rabat do -30% na wybrane nowości z kolekcji Wiosna/Lato 2024 i wiele więcej! Oferta dostępna w sklepach stacjonarnych i na gomez.pl. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.  

Produkt widoczny na zdjęciu nie jest objęty rabatami.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
Wybrane marki nawet do -40%
Wybrane marki nawet do -40%
Twoje ulubione produkty w wyją... więcej»
Zobacz
+
Wybrane marki nawet do -40%
Online

Twoje ulubione produkty w wyjątkowych cenach. Rabat do -40% na wybrany asortyment dostępny na cocolita.pl. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* i prezent**
Rabat 30%* od 299 złotych i pr... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
Rabat 30%* i prezent**
Online
Stacjonarnie

Rabat 30%* od 299 złotych i prezent** od 499 złotych w salonach Estēe Lauder oraz na www.esteelauder.pl. *Wykluczenia: linia AERIN, Luxury Collection, Re-Nutriv, zestawy, nowości, produkty mini i przecenione. Nie łączy się z innymi rabatami. **Oferta ważna do wyczerpania zapasów. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
-20% na zakupy powyżej 100 zł
-20% na zakupy powyżej 100 zł
Rabat -20% na zakupy powyżej 1... więcej»
Kod rabatowy:SZ2024
Zobacz
+
-20% na zakupy powyżej 100 zł
Online
Stacjonarnie

Rabat -20% na zakupy powyżej 100 zł. Promocje nie łączą się. Oferta i szczegóły promocji dostępne w drogeriach stacjonarnych i na zikodermo.pl.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZ2024
Zobacz
REKLAMA