Kampania „Lokal bez Papierosa”

Kampania prowadzona przez Stowarzyszenie Manko ma na celu promowanie miejsc wolnych od dymu tytoniowego i edukowanie w zakresie biernego palenia
Kampania prowadzona przez Stowarzyszenie Manko ma na celu promowanie miejsc wolnych od dymu tytoniowego i edukowanie w zakresie biernego palenia. Skutek? Powstała już sieć niemal 1500 lokali ze 100 miast w Polsce, w których obowiązuje całkowity zakaz palenia.
/ 04.03.2011 11:36
Kampania prowadzona przez Stowarzyszenie Manko ma na celu promowanie miejsc wolnych od dymu tytoniowego i edukowanie w zakresie biernego palenia

Celami kampanii „Lokal bez papierosa” są: tworzenie sieci Lokali bez Papierosa, sprzyjanie wprowadzaniu odpowiedzialnej polityki antynikotynowej, zmiana postaw (przygotowanie społeczeństwa do zakazu palenia), propagowanie miejsc wolnych od dymu tytoniowego, wzmożenie asertywności wśród niepalących, promowanie poszanowania ich praw oraz zwiększenie odpowiedzialności wśród palaczy.

W ramach kampanii zorganizowano przegląd filmowy „Wypalone Kino” oraz ponad 60 wydarzeń o charakterze zdrowotno-rozrywkowym – w tym gier miejskich, festiwali, konkursów i stoisk edukacyjnych. Wydrukowano także około 300 000 sztuk mapek z „lokalami bez papierosa” w trzydziestu miastach.

Kampanię wsparło wiele gwiazd (m.in. dziennikarzy, aktorów i muzyków).

Za tę kampanię Stowarzyszenie Manko wyróżniono w 2007 roku nagrodą Białego Kruka przyznaną przez Fundację Promocja Zdrowia i Prymasa Polski.

Źródło: lokalbezpapierosa.pl/mn

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Redakcja poleca

REKLAMA