Reklamy wpływają na poziom materializmu

Reklamy wpływają na wzrost materializmu/fot. Fotolia
Badania wykazały, że nieszczęśliwe dzieci, które oglądają dużo reklam w telewizji, mogą wyjść z przekonania, że dobra materialne są kluczem do lepszego samopoczucia. Czytamy o tym w serwisie healthnews.com w artykule „Ads may spur unhappy kids to embrace materialism”.
/ 06.09.2012 08:27
Reklamy wpływają na wzrost materializmu/fot. Fotolia

Liczba badań przeprowadzonych na osobach dorosłych sugerują, że nieszczęście i materializm tworzą błędne koło. Osoby niezadowolone ze swojego życia wychodzą z założenia, że dobra materialne to jedyny czynnik sprawiający radość, jednak kiedy sytuacja jest odwrotna, są jeszcze bardziej niezadowoleni.

Ponieważ żyjemy w materialnym świecie, rodzą się obawy, że dla dziecka rzeczy materialne mogą oznaczać satysfakcję. Najnowsze badania wykazały, że w przeciwieństwie do dorosłych, dzieci wieku 8–11 lat z biegiem czasu nie stają się mniej szczęśliwe. Odkrycia dotyczące tego tematu wskazują powiązania pomiędzy nieszczęściem, telewizją a materializmem. Wyniki badań nie wskazują jednoznacznie na fakt, iż to właśnie reklamy uczą dzieci, że rzeczy materialne są jedynym szczęściem.

Aby zabezpieczyć się przed złym odbieraniem reklam przez dzieci, rodzice powinni uczulić dzieci na przesłania zawarte w reklamach. Rodzice przede wszystkim powinni uczyć pociechy, aby krytycznym okiem patrzyły na treści reklamowe. Naukowcy sugerują, że dzieci powinny spędzać przed ekranem telewizora nie dłużej niż 2 godziny dziennie.

Źródło: healthnews.com/jm

Zobacz też: GPS pozwala odnaleźć dziecko

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Redakcja poleca

REKLAMA