Sałatkowy zawrót głowy

Sałatkowy zawrót głowy

Stragany uginają się pod ciężarem dorodnych warzyw. Właśnie teraz są najsmaczniejsze i najzdrowsze.
/ 20.08.2007 13:01
Sałatkowy zawrót głowy
Ze świeżych warzyw możesz przygotować pyszne sałatki i jeść je przez cały dzień.
Sałatę, rzodkiewki, ogórka czy pomidora koniecznie podaj do kanapki na śniadanie, przygotowaną sałatkę do głównego dania na obiad. Jeśli przyrządzisz ją z dodatkami – zaserwuj na kolację jako samodzielne danie. Nie przegap okazji, bo warzywa nigdy tak nie smakują
jak właśnie teraz.

- Pożywna
Dodaj do rozdrobnionych warzyw (posiekaj je tuż przed podaniem sałatki) kawałki upieczonego lub ugotowanego kurczaka,
mięsa czy ryby, pokrojonego żółtego sera, twarogu, ugotowane na twardo jajka. Przypraw solą, pieprzem i ziołami, polej sosem z jogurtu zmieszanego z łyżką majonezu albo sosem winegret. Podaj jako samodzielne danie.

- Odchudzająca
Z warzyw niskokalorycznych: ogórków, młodej cukinii, łodyg selera, wszystkich rodzajów sałat. Dodaj pomidora, dymkę razem ze szczypiorem, skrop sokiem z cytryny, przypraw do smaku, posyp kiełkami, jeśli lubisz – otrębami. Idealnie reguluje trawienie, możesz zjeść nawet bardzo dużą porcję.

- Orzeźwiająca
Najlepiej smakuje jako przystawka lub nieduża przekąska, np. na drugie śniadanie. Do ulubionych warzyw dodaj arbuza, melona, grejpfruta, skrop sokiem z cytryny. Orzeźwia i nie tuczy!
Warzywa znakomicie komponują się z owocami. Do zielonej sałaty dodaj melona lub pomarańczę!

Zofia Miętkiewicz/ Przyjaciółka

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (1)
/22.08.2007 12:39
warzywa,warzywa warzywa! uwielbiam! przekonałam się do nich jak musiałam przejść na dietę obniżającą cholesterol. tera bez warzyw nie wyobrażam sobie dnia! bez paru innych produktów np. Flory pro.activ też nie. dobre nawyki weszły mi w krew- ale teraz cholesterol mam wzorowy!