7 produktów spożywczych wzmacniających odporność. Włącz je do diety i zapomnij o koronawirusie

Dieta ma główne znaczenie dla pracy układu odpornościowego, a kluczem jest urozmaicenie i regularność posiłków.

Cynk na odporność przeciwko wirusom


Jak działa? 75% cynku w naszym ciele znajduje się w krwinkach czerwonych, jest też w mięśniach, kościach, włosach i skórze. Odpowiada za wiele procesów w organizmie. Badania dowodzą, że jego niedobór wiąże się z podatnością na rozwój infekcji i stanów zapalnych.

Na łamach naukowego pisma „Cell” badacze wskazali, że cynk jest „wabiony” do komórek odpornościowych, które jako pierwsze reagują na infekcję. Następnie pierwiastek kontroluje i nieco hamuje reakcję immunologiczną. Z kolei przy braku cynku dochodzi do nadmiernego stanu zapalnego. Największy deficyt pierwiastka występuje u ludzi starszych.

Tu go znajdziesz: mięso, mleko i jego przetwory, zboża, nasiona roślin strączkowych, jaja, warzywa i owoce, skorupiaki.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!