7 produktów spożywczych wzmacniających odporność. Włącz je do diety i zapomnij o koronawirusie

Dieta ma główne znaczenie dla pracy układu odpornościowego, a kluczem jest urozmaicenie i regularność posiłków.
/ 16.03.2020 09:40

Nie łudźmy się, że łyknięcie suplementu czy jakiejkolwiek pastylki, której producenci obiecują nam poprawę odporności, załatwi sprawę.

I
mmunolodzy z Polskiej Akademii Nauk przestrzegają przed wiarą w taki cudowny środek. Według nich nie istnieją żadne leki, które mogłyby wzmocnić odporność człowieka i uchronić go przed zakażeniem.

Wszelkie preparaty witaminowe, mieszanki składników mineralnych i witamin, naturalne wyciągi roślinne i zwierzęce, a w szczególności preparaty homeopatyczne, które przedstawiane są jako wzmacniacze odporności, nie mają żadnego znaczenia dla rozwoju odporności przeciwzakaźnej.
– czytamy w oświadczeniu ekspertów z Polskiej Akademii Nauk.

Nie brakuje badań pokazujących za to, jak dieta wspiera naszą odporność na drobnoustroje, w tym wirusy. Powinna być urozmaicona, posiłki regularne, bogatsza w owoce i warzywa, do tego nienasycone kwasy tłuszczowe, probiotyki i prebiotyki niezbędne naszej florze jelitowej. Unikać powinniśmy za to nadmiaru cukru.

Obejrzyj galerię i przekonaj się, co powinno codziennie trafiać na twój talerz, jeśli chcesz mieć silną odporność.

Treść artykułu pierwotnie została opublikowana 21.12.2010 na zlecenie Edipresse.

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!