Masaż - Kulturystyka

Kulturystyka jest dziedziną gdzie opracowanie odpowiedniego toku treningowego ma znaczący wpływ na otrzymywane rezultaty . Dodając do niego masaż w odpowiedniej formie możliwe jest uzyskanie bardzo dobrych wyników. Poniższy masaż jest alternatywą dla masażu sportowego w którym występuje więcej faz . Z doświadczenia wiem ,że rezultaty jego stosowania dają dobre rezultaty.
/ 10.11.2007 22:08
Kulturystyka jest dziedziną gdzie opracowanie odpowiedniego toku treningowego ma znaczący wpływ na otrzymywane rezultaty . Dodając do niego masaż w odpowiedniej formie możliwe jest uzyskanie bardzo dobrych wyników. Poniższy masaż jest alternatywą dla masażu sportowego w którym występuje więcej faz . Z doświadczenia wiem ,że rezultaty jego stosowania dają dobre rezultaty.

Ze względy na czas jego wykonania został podzielony na dwie części
  1. Przygotowawczą/ przed wysiłkową wykonywaną bezpośrednio przed treningiem . Jej wykonywanie zmniejsza ryzyko wystąpienia kontuzji , rozgrzewa mięsie i przygotowuje je do pracy
  2. Właściwą/ po wysiłkową .Jest swoistym ukoronowaniem treningu. Utrwala to co udało się uzyskać na siłowni , oczyszcza organizm z toksyn .
Dawkowanie : Zawsze w dniu treningu ,
Czas : dokładny czas uzależniony jest od pacjenta i wielkości ćwiczonych partii mięśniowych . Generalnie jednak masaż przed wysiłkowy nie powinien trwać więcej niż 10-15 minut
po wysiłkowy 15-20 minut.

Ułożenie: uzależnione od opracowywanej partii mięśniowej

Masaż przygotowawczy cechuje duże natężenie bodźców stymulujących przy czym czas ich trwania jest niewielki . W części po wysiłkowej jest zgoła odwrotnie bodźców stymulujących jest minimalna ilość przy czym wzrasta czas i długość technik rozluźniających ,dzięki czemu nie dochodzi do “zakwaszenia” mięśni.

OPIS
CZĘŚĆ WSTĘPNA:
  1. Głaskanie (wszystkie odmiany )
  2. Rozcieranie głównie liniowe i koliste (dużą uwagę przykładamy do opracowania torebek stawowych i przyczepów mięśni )
  3. Ugniatanie (wszystkie odmian )
  4. Wibracja i roztrząsanie
Uwagi :
  • ilość odmian każdej techniki uzależniona jest od tego który jest to zabieg.
  • Oczywiście każda technika przeplatana jest głaskaniem
  • na dobrą sprawę masaż kończy się z chwilą rozgrzania mięśni . Unikamy “przemasowania” czyli zbyt dużego oddziaływania na tkanki pacjenta , może to wywołać reakcje układu przywspółczulnego.
Po części wstępnej wykonywany jest streahing oraz właściwy trening

CZĘŚĆ WŁAŚCIWA
  1. Głaskanie
  2. Rozcieranie powolne i trwające 1/3 czasu tego ile trwało w części wstępnej ( zalecane rozcieranie koliste)
  3. Ugniatanie , ( trwające znacznie dłużej niż w części wstępnej,ważna jego częścią jest Wyciskanie)
  4. Wibracja i roztrząsanie
Uwagi:
  • Ważne jest zachowanie równowagi mięśni antagonistycznych do ćwiczonych
  • Oczywiście każdą technikę przeplatamy Głaskaniem
  • Jeśli pacjent będzie komunikował o zmniejszeniu się siły mięśni masowanych w czasie treningu ,wówczas należy zmniejszyć czas i intensywność części wstępnej ponieważ męczy mięśnie.
Przygotował: Michał Dąbrowski
Materiał zaczerpnięty z:

e-Masaż, masaże

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!