„Kiedy jeden z nas opuszcza boisko, ktoś inny wchodzi do gry” – kolejny spot kampanii „Zgoda na życie”

Ty też daj komuś zmianę – kampania fot. screen ze spotu "Ty też daj komuś zmianę – wyraź zgodę na życie"
Wystartowała kolejna odsłona kampanii Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na życie”. Tym razem organizatorzy do transplantacji narządów po śmierci przekonują kibiców!
Marta Słupska / 04.10.2016 14:22
Ty też daj komuś zmianę – kampania fot. screen ze spotu "Ty też daj komuś zmianę – wyraź zgodę na życie"

55% Polaków wyraża zgodę na to, by po śmierci pobrano ich narządy do przeszczepu – wynika z badania TNS Polska przeprowadzonego w październiku 2015 roku. Jednocześnie aż 80% z nas nie zna woli swoich najbliższych w tej sprawie. Oznacza to, że gdyby lekarz zapytał „czy zmarły chciałby żeby jego narządy zostały oddane do przeszczepu w przypadku śmierci?”, nie potrafilibyśmy odpowiedzieć, a tym samym uratować czyjegoś życia.

Co gorsza, w Polsce na liście oczekujących na przeszczep jest prawie 1700 osób. Do końca sierpnia 2016 roku przeszczepiono tylko 948 narządów – to mniej niż w analogicznym okresie w latach ubiegłych.

Aby szerzyć wiedzę na temat medycyny transplantacyjnej i budować poparcie społeczne dla idei dawstwa narządów, które z roku na rok wzrasta, ale wciąż jeszcze nie jest wystarczające, jesienią zeszłego roku wystartowała kampania „Zgoda na życie”. Jej działania potrwają do końca tego roku, a najnowsza odsłona akcji nawiązuje do sportowego etosu wymiany zawodników na boisku.  

U kogo wykonywany jest przeszczep serca?

Na boisku jak w życiu: jeden zajmuje miejsce drugiego

„Kiedy jeden z nas opuszcza boisko, ktoś inny wchodzi do gry” – słyszymy w spocie związanym z najnowszą odsłoną kampanii Ministerstwa Zdrowia „Zgoda na życie”. Będzie go można oglądać na wszystkich meczach 9. Kolejki LOTTO Ekstraklasy. W filmie, poza piłkarzami, pokazano też dzieci po udanych przeszczepach serca, nerek i wątroby. Dzieci takie, będące pod opieką Fundacji For Life, Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu oraz Fundacji AD-RENalina, eskortowały na boisko piłkarzy Legii Warszawa i Zagłębia Lublin.

Kiedy jeden piłkarz opuszcza boisko, zmienia go inny i mecz toczy się dalej. Podobna sytuacja ma miejsce w momencie przeszczepienia narządu od zmarłego dawcy – dzięki takiej operacji można uratować życie jednemu lub nawet kilku biorcom. W spocie wykorzystane zostały ujęcia z meczów LOTTO Ekstraklasy, w których widać najważniejsze akcje zawodników i dopingujących fanów. Wystąpili w nim też najmłodsi kibice – dzieci, które żyją i mogą chodzić na mecze ulubionych drużyn właśnie dzięki czyjejś decyzji o oddaniu po śmierci swoich narządów do przeszczepu 

– mówi Piotr Płachecki, dyrektor kreatywny w Fabryce Komunikacji Społecznej.

Oświadczenia woli dla kibiców

Akcja ma ogromny potencjał także dzięki zaangażowaniu wszystkich 16 klubów LOTTO Ekstraklasy, które zachęcają swoich kibiców na swoich profilach na Facebooku do wypełnienia internetowej deklaracji dotyczącej oddawania narządów po śmierci (dostępnej na stronie: deklaracja.zgodanazycie.pl).

Oświadczenia woli (w klubowych barwach) są też dostępne w kasach biletowych na stadionach oraz rozdawane przez wolontariuszy w trakcie meczów 9. kolejki. 

Życie po przeszczepie - jak kobiecie żyje się z męskim sercem?

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
Dodatkowe -20% na kolekcję SS2024
Dodatkowe -20% na kolekcję SS2024
-20% dodatkowego rabatu na kol... więcej»
Kod rabatowy:WIOSNA2024
Zobacz
+
Dodatkowe -20% na kolekcję SS2024
Online
Stacjonarnie

-20% dodatkowego rabatu na kolekcję SS2024. Oferta dostępna w sklepie stacjonarnym i na www.l37.eu. Rabat dotyczy również przecenionych pozycji. Szczegóły dostępne u Partnera.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:WIOSNA2024
Zobacz
do -25% w sklepie basiclab.shop
do -25% w sklepie basiclab.shop
Rabat na wszystko dostępny na... więcej»
Zobacz
+
do -25% w sklepie basiclab.shop
Online

Rabat na wszystko dostępny na www.basiclab.shop. Promocje nie łączą się. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
-30% na całą ofertę kosmetyków
-30% na całą ofertę kosmetyków
Rabat -30% na ofertę kosmetykó... więcej»
Kod rabatowy:SZ2024
Zobacz
+
-30% na całą ofertę kosmetyków
Online

Rabat -30% na ofertę kosmetyków marki Bielenda, obowiązuje na bielenda.com. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZ2024
Zobacz
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
Specjalnie dla Was przygotowal... więcej»
Kod rabatowy:ZAKUPY
Zobacz
+
-20% na markowe obuwie i akcesoria!
Online
Stacjonarnie
Specjalnie dla Was przygotowaliśmy niespodziankę w postaci 20% rabatu! Promocja obejmuje cały asortyment z wyłączaniem przecenionych produktów. Niektóre marki mogą być wyłączone a akcji rabatowej. Oferta dostępna na butsklep.pl i w naszym sklepie stacjonarnym. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie.
Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:ZAKUPY
Zobacz
Rabat 150 zł*
Rabat 150 zł*
Rabat 150 zł *przy zakupach za... więcej»
Kod rabatowy:SZALWIT24
Zobacz
+
Rabat 150 zł*
Online
Stacjonarnie

Rabat 150 zł *przy zakupach za min. 700 zł z kodem SZALWIT24. Zniżka nie dotyczy gotowych zestawów walizek i nie łączy się z innymi akcjami specjalnymi. Oferta dostępna w salonach stacjonarnych i na wittchen.com. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALWIT24
Zobacz
Rabat do -20%
Rabat do -20%
-10% na zakupy za min. 99 zł l... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO
Zobacz
+
Rabat do -20%
Online

-10% na zakupy za min. 99 zł lub -20% na zakupy za min. 199 zł. Rabaty nie łączą się z innymi promocjami oraz nie dotyczą produktów Hebe Partner. Oferta i szczegóły w aplikacji Hebe i na hebe.pl. 

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO
Zobacz
REKLAMA