Rusz na przechadzkę

Spacer jest jedną z moich ulubionych form wypoczynku.
/ 02.05.2007 15:00
"Spacer jest jedną z moich ulubionych form wypoczynku. Najprostszą i najbardziej naturalną. Niedawno miałam okazję trenować nordic walking, czyli chodzenie z kijkami. U nas jeszcze mało popularny, a to naprawdę świetny sport dla każdego bez względu na wiek. Uaktywnia 90 procent mięśni".
Klaudia Carlos, dziennikarka TVN

Niech inni rywalizują w podnoszeniu hantli na siłowni albo ociekają potem na steperze. Ty ani myślisz tak się męczyć. I masz rację! Z najnowszych doniesień ze świata medycyny wynika, że to właśnie spacer jest dla zdrowia najbardziej korzystny.
Co to daje. Usprawnia mięśnie i stawy, dotlenia serce. Zmniejsza ryzyko nadciśnienia, jaskry, cukrzycy. Odchudza, modeluje uda, talię i biodra. Efekty po trzech dniach!
Jak się przygotować? Włóż dobre buty – powinny mieć sztywny zapiętek i grubą podeszwę. Weź ze sobą butelkę z wodą, płaszcz od deszczu i koniecznie coś do jedzenia, np. kanapkę, jabłko i kawałek gorzkiej czekolady.
A jeśli z dzieckiem... Wrzuć do torby sprej na owady, twarz i rączki posmaruj mu kremem (filtr 50). Pamiętaj o okularach i okryciu głowy.

W lesie
S
pacer po lesie to najlepszy relaks, udowodniono bowiem wyjątkowo silne prozdrowotne działanie drzew, zwłaszcza sosen. W maju warto zbierać pączki sosnowe (zasypujemy je cukrem), z których otrzymasz syrop wzmacniający. Spróbuj też na 10 min. przytulić się do brzozy, która odstresowuje, zwiększa koncentrację, dodaje energii.
Wybierasz się do parku? Obejrzyj pomniki, okazy drzew, fontanny czy oczka wodne. Podczas spaceru oddychaj głęboko i nie pal.

Na łące
M
ajowa przyroda aż kusi, by cieszyć się każdym źdźbłem trawy. A ten zapach kwitnącej koniczyny! Nie musisz pokonywać wielu kilometrów, możesz od czasu do czasu usiąść i pooddychać głęboko, nie myśląc o niczym. Przez kilka minut pospaceruj boso (dotykanie ziemi uzdrawia psychikę, poza tym wzmacnia mięśnie śródstopia). Łąka to także idealne miejsce do ćwiczeń regulujących oddech.

Ćwicz w plenerze
1
. Stań w rozkroku, wyciągnij przed siebie uniesione ramiona, zrób wdech. Powoli opuść ręce, wykonując głęboki skłon i jednocześnie wydychając powietrze. Powtórz 10 razy.
2. Stań w rozkroku. Wyciągnij przed siebie wyprostowane ramiona. Rozkładając je na boki, zrób wdech. Złącz ręce i powoli wypuść powietrze. Powtórz 10 razy.

Odkryj miasto
M
asz wprost wymarzoną okazję, by poznać jego historię. Nareszcie nie musisz się nigdzie spieszyć. Jeśli lubisz oglądać zabytki, zaplanuj wcześniej trasę zwiedzania. Warto też wstąpić do muzeum czy pięknej katedry. Zabaw się w fotografa i zrób zdjęcia najciekawszych obiektów.

Pomysłowe zabawy
Obrazy z natury. O
glądajcie pnie drzew i róbcie portrety kory (przyciśnijcie papier do pnia i zamalujcie go kredkami). Potem porównajcie ze sobą ich wzory.
Ile owadów! Zabawcie się w tropicieli małych stworzonek: biedronek, chrząszczy, mrówek... Mów dziecku, jak się nazywają, i wymyślajcie na ich temat różne śmieszne wierszyki.

Aleksandra Barcikowska
Małgorzata Świgoń
Anna Grzelczak

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

SKOMENTUJ
KOMENTARZE (2)
/01.05.2007 15:17
Chodzenie po trawie boso bardzo odpreza.Polecam!!!
/18.05.2007 12:14
mi to nawet lekarka poleciła spacerki i takie relaksowanie się na łamach natury. odkąd jestem mniej zestresowana i włączyłam do diety Florę pro.activ mój poziom cholesterolu wreszcie utrzymuje sie w normie.