Ostatnie badania pokazują, że do listy zalet tych nienasyconych kwasów tłuszczowych należy również dołączyć efekt przeciwnowotworowy. Badanie przeprowadzone na grupie 35 000 kobiet miało charakter kwestionariusza, w którym każda z pań musiała odpowiedzieć na pytania odnośnie swojej diety oraz przyjmowania suplementów diety bogatych w kwasy Omega 3. Po 6 latach od zebrania tych danych kobiety uczestniczące w tym badaniu musiały ponownie zgłosić się na kontrolę ich stanu zdrowia. Okazało się, że ryzyko raka piersi w grupie regularnie przyjmującej kwasy Omega 3 zmniejszyło się aż o 32 %. Korelacja była szczególnie widoczna w występowaniu przewodowego podtypu nowotworu sutka, będącego jednocześnie jednym z najczęściej występujących. Przy okazji tych doniesień warto dodać, że najbogatszym źródłem naturalnie występujących kwasów Omega 3 są ryby morskie między innymi łosoś, sardela, sardynki. Warto postarać się aby częściej gościły na naszych stołach. (kp/pk)
WIDEO…


























