6 sposobów, by wstać rano szczęśliwym!

Wstajesz rano niewyspany i w złym humorze? Wypróbuj nasze sposoby, by obudzić się rano szczęśliwym, wyspanym i gotowym na nowy dzień!

sen

fot. Fotolia

1. Zamiast budzika ustaw swoją ulubioną piosenkę!

Co rano budzi cię świdrujący dźwięk budzika? Zamień go na ulubioną piosenkę, która sprawi, że wstaniesz z łóżka z uśmiechem na ustach. Wybrany kawałek nie musi być energiczny – ważne, by jego słuchanie sprawiało ci przyjemność.

Zamiast zwykłej piosenki możesz też wstawać przy dźwiękach delikatnego szumu morza, śpiewu ptaków lub zabawnego hitu z filmu, serialu lub kultowej bajki!

Nasze typy:

  1. Singin’ in the rain z filmu „Deszczowa piosenka” (1952 r.).
  2. I’ll be there for you z repertuaru The Rembrandts, czyli wesoła piosenka otwierająca serial „Przyjaciele”.
  3. Ghostbusters Ray Parkera z filmu „Pogromcy duchów”.
  4. Soundtrack z filmu „Rocky”.
  5. Piosenka otwierająca kultową bajkę „Smerfy”, „Gumisie” lub „Kucyki Pony”.
  6. Pszczółka Maja śpiewana przez Zbigniewa Wodeckiego.
  7. U can't touch this MC Hammera (piosenkę można było usłyszeć w filmie „Aniołki Charliego 2”).
  8. The Imperial March (Darth Vader's Theme) Johna Williamsa – oczywiście z “Gwiezdnych wojen”.
  9. Piosenka otwierająca serial “Family guy”.
  10. I wanna by loved by you – piosenka śpiewana przez Marilyn Monroe w filmie “Pół żartem, pół serio”.

2. Poćwicz… zanim wstaniesz!

Gdy usłyszysz budzik, wyłącz go, a następnie mocno się przeciągnij i rytmicznie napinaj mięśnie – kolejno od nóg w górę. Takie ćwiczenia usprawnią krążenie i tym samym pracę mózgu. Jeśli masz czas i ochotę, poćwicz też chociaż 5-10 minut po tym, jak wstaniesz z łóżka.

3. Wstawaj o tej samej porze!

Twój naturalny zegar biologiczny lubi schematyczność – ustal więc, o której musisz wstawać i trzymaj się tej pory. Nie przedłużaj momentu podniesienia się z łóżka. Oblicz, ile czasu potrzebujesz na sen – staraj się spać minimum 6-7 godzin na dobę. Jeśli będziesz wstawać zawsze o tej samej porze, twój organizm przyzwyczai się do niej i poranne wstawanie będzie dużo łatwiejsze!

Zobacz też: Zdrowy sen – vademecum

4. Zaśnij z pozytywnym nastawieniem!

 Przed zaśnięciem pomyśl przez chwilę o wszystkich pozytywnych sprawach, które spotkają cię następnego dnia. Wycisz się i zrelaksuj. Jeśli lubisz, przed pójściem do łóżka zapal pachnące kadzidełko lub zapachową świecę. Możesz też wziąć długą kąpiel z dodatkiem aromatycznych olejków. Cel: wpraw się w dobry nastrój!

5. Śpij przy otwartym oknie!

Ważne jest, aby nie spać w zaduchu. Uchyl więc okno tak, aby temperatura w pokoju wynosiła około 17 stopni Celsjusza. Dopływ tlenu powoduje, że mózg jest lepiej ukrwiony i dzięki temu nasz sen jest lepszej jakości.

Jeśli nie możesz otworzyć okna na noc, wywietrz pomieszczenie przed snem, a rano zrób kilka głębszych wdechów na balkonie lub przy otwartym oknie.

6. Wpuść do pokoju światło!

Światło, które przenika przez powieki, daje sygnał gruczołom szyszynki i przysadki, a te przesyłają go do nadnerczy, by zaczęło się wydzielanie adrenaliny do krwioobiegu. To sprawia, że się budzimy.

Aby więc łatwiej się obudzić, wpuść do pokoju nieco światła: odsłoń wieczorem rolety, by rano obudziło cię słońce. W zimie, gdy rano jest ciemno, możesz po prostu zapalić lampkę.

W ostateczności możesz też próbować poprawić sobie nastrój o poranku żywymi kolorami: powieś w pokoju kolorowe obrazki, pomaluj ściany na radosny kolor (np. zielony), zmień zasłony na żółte lub pomarańczowe.

Zobacz też: Co się dzieje w organizmie podczas snu?

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!