41. edycja "Zadbaj o swoje serce"

41. edycja kampanii „Zadbaj o swoje serce” rozpoczęła się 14 lipca i potrwa do 11 sierpnia 2013 roku. Będzie to kolejna, piąta już edycja darmowych badań przewidziana do organizacji w tym roku, tym samym piąty odwiedzany region kraju. Zdrowe.wieszjak.polki.pl jest patronem medialnym akcji.
/ 16.07.2013 10:13

 „Zadbaj o swoje serce” jest ogólnopolską kampanią edukacyjno-profilaktyczno-społeczną organizowaną w formie bezpłatnych badań przesiewowych nieprzerwanie od 2006 roku. Celem kampanii jest zwiększenie świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. Kampania ma za zadanie edukować w temacie, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa profilaktyka, zdrowy styl życia oraz odpowiednia dieta. Lekarze związani z kampanią zachęcają przede wszystkim do zdrowego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych, a także motywują uczestników programu do podjęcia istotnych decyzji z perspektywy zdrowia serca.

W ramach każdej akcji uczestnicy kampanii mają ułatwiany dostęp do lekarzy specjalistów oraz mogą skorzystać z profilaktyki kardiologicznej w zakresie wykonywania: badań EKG, badań cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI, pomiaru ciśnienia krwi, wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Pacjenci są również diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego.

Akcje są przeprowadzane w najczęściej odwiedzanych punktach miast, w nowoczesnych i zaangażowanych społecznie hipermarketach oraz centrach handlowych. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych.

Harmonogram akcji (niedziela, w godz. od 10.00 do 18.00):

41.  Edycja Łódź/Śląsk

1

14.07.2013

Łódź

ul. Przybyszewskiego 176/178

Galeria Łódź Przybyszewskiego Carrefour

2

21.07.2013

Łódź

al. Piłsudskiego 94

Centrum Handlowe Tulipan

3

28.07.2013

Chorzów

ul. Parkowa 20

Centrum Handlowe AKS Carrefour

4

04.08.2013

Bielsko-Biała

ul. Warszawska 180

Pasaż Tesco

5

11.08.2013

Częstochowa

al. Wojska Polskiego 207

Galeria Jurajska

Organizatorem kampanii jest Telemedycyna Polska S.A. – lider teleopieki kardiologicznej, a partnerem strategicznym – Optima Cardio. Współorganizatorzy: Galeria Łódź Przybyszewskiego Carrefour, Centrum Handlowe Tulipan, Centrum Handlowe AKS Carrefour, Pasaż Tesco i Galeria Jurajska. Patroni medialni: TVP Łódź, TVP Katowice, Gazeta Wyborcza, Radio Złote Przeboje, Radio eM, Zdrowie.wieszjak.polki.pl i Portal Galerie Handlowe.

Zobacz też: „Zadbaj o swoje serce” w poznańskim Pasażu Tesco Serbska (galeria)

Źródło: materiały prasowe Telemedycyna Polska/mn

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

Redakcja poleca

REKLAMA