Kampania „Ciśnienie na życie”

Kampania ,,Ciśnienie na życie” ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jednym z głównych zadań kampanii jest przeprowadzenie 200 000 pomiarów ciśnienia krwi. Badania będą wykonywane w głównych centrach handlowych, letnich i zimowych kurortach, a także podczas ważnych konferencji, masowych wydarzeń sportowych oraz pielgrzymek.
/ 27.03.2013 14:39

Ponad 65% kobiet i 76% mężczyzn przyznaje, że nie wykonuje regularnie pomiarów ciśnienia tętniczego krwi. Niecałe 10% badanych zdecydowało się regularnie mierzyć ciśnienie ze względów profilaktycznych – wynika z badań wykonanych na zlecenie Grupy Polpharma w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Ciśnienie na życie”.

Kampania ,,Ciśnienie na życie” ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z raportu Grupy Polpharma „Nadciśnienie tętnicze – czy wiemy o nim wszystko?” wiele osób po 50. roku życia nie zamierza diagnozować stanu swojego zdrowia. Co więcej, wśród badanych dominują złe nawyki żywieniowe, brak ruchu oraz używki, które sprzyjają zachorowaniom. Tymczasem z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.

– Przekonanie osób z grupy ryzyka do działań profilaktycznych to wielka szansa zmniejszenia wskaźnika przedwczesnej umieralności wciąż aktywnych osób poniżej 65. roku życia, który pomimo nowoczesnej medycyny należy w Polsce wciąż do najwyższych w Europie. Regularne pomiary ciśnienia tętniczego krwi to też najlepszy sposób, by zapobiegać przykrym zdarzeniom kardiologicznym takim jak zawały serca i udary. Należy pamiętać, że nadciśnienie to choroba, która nie boli, ale może prowadzić do śmierci – komentuje prof. Marian Zembala, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, opiekun merytoryczny kampanii „Ciśnienie na życie”.

Regularnie kontrolować ciśnienie powinni również wszyscy pacjenci po przebytym zdarzeniu kardiologicznym – zawale serca lub udarze. Niestety, wśród Polaków złe samopoczucie i możliwe powikłania kardiologiczne stanowią motywację do pomiaru ciśnienia jedynie dla kilku procent pacjentów – 7% mężczyzn i 1% badanych kobiet.

Kontrola ciśnienia tętniczego krwi po przebytym incydencie kardiologicznym jest absolutną koniecznością – dodaje prof. Marian Zembala.  Pacjenci po zawałach
i udarach powinni także stosować zdrową dietę, kontrolować cholesterol, mieć dużo ruchu na świeżym powietrzu oraz stosować doustne leki zmniejszające krzepliwość krwi takie jak np. np. kwas acetylosalicylowy (w niskich dawkach).

Polfa Warszawa Grupa Polpharma jest sponsorem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej ,,Ciśnienie na życie”. Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika z raportu grupy Polpharma, wiele osób po pięćdziesiątym roku życia nie zamierza diagnozować stanu swojego układu krążenia.

Znaczna część ankietowanych zaczęła regularnie mierzyć ciśnienie dopiero po przykrym wypadku zdrowotnym (np. zatorze). Co więcej, w społeczeństwie wciąż dominują złe nawyki żywieniowe, brak ruchu oraz używki. Panuje też przekonanie, że konsultacja lekarska i badania profilaktyczne są domeną starzejącego się pokolenia.

Jednym z głównych zadań kampanii jest przeprowadzenie 200 000 pomiarów ciśnienia krwi. Badania będą wykonywane w głównych centrach handlowych, letnich i zimowych kurortach, a także podczas ważnych konferencji (m.in. Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach), masowych wydarzeń sportowych oraz pielgrzymek. W ramach programu zwrócimy się również do seniorów, budując w nich nawyk prawidłowego, regularnego kontrolowania ciśnienia krwi.

Działania kampanii ,,Ciśnienie na życie” będą prowadzone do końca 2013 roku. Akcję zwieńczy sporządzenie raportu ,,Serce Polaka”, w którym wykorzystane zostaną dane z tysięcy pomiarów ciśnienia tętniczego. Istotnym przedsięwzięciem będzie także wsparcie najbliższych obchodów Światowego Dnia Serca, które przypadają 29 września 2013 roku. Pamiętaj! Każdy wykonany pomiar ciśnienia to złotówka przekazana na rzecz  Kliniki Zdrowego Serca w Zabrzu!

Więcej na stronie: www.cisnienienazycie.pl.

Zobacz też serwis Kardiologia

Źródło: materiały prasowe Procontent/mn

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
-40% na co 2 sztukę
-40% na co 2 sztukę
Rabat nalicza się automatyczni... więcej»
Zobacz
+
-40% na co 2 sztukę
Online

Rabat nalicza się automatycznie w koszyku. Oferta dostępna na aniakruk.pl. Promocja obowiązuje na prawie całą ofertę, z wyjątkiem produktów przecenionych, kart podarunkowych i zestawów. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
-20% na cały asortyment
-20% na cały asortyment
Rabat 20% na cały asortyment m... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO20
Zobacz
+
-20% na cały asortyment
Online

Rabat 20% na cały asortyment marki Awesome Cosmetics. Oferta i szczegóły dostępne na awesomecosmetics.eu

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO20
Zobacz
-20% na wybrane produkty
-20% na wybrane produkty
Rabat 20% na produkty do pielę... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO
Zobacz
+
-20% na wybrane produkty
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na produkty do pielęgnacji twarzy skłonnej do niedoskonałości. Oferta obejmuje wybrane produkty z linii Calendula, Clearly Corrective oraz Anti-Blemish. Rabat dostępny w sklepach stacjonarnych i na kiehls.pl. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO
Zobacz
Wybrane marki nawet do -40%
Wybrane marki nawet do -40%
Twoje ulubione produkty w wyją... więcej»
Zobacz
+
Wybrane marki nawet do -40%
Online

Twoje ulubione produkty w wyjątkowych cenach. Rabat do -40% na wybrany asortyment dostępny na cocolita.pl. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
-30% przy zakupie min. 2 sztuk
-30% przy zakupie min. 2 sztuk
Rabat 30% przy zakupie min. 2... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
-30% przy zakupie min. 2 sztuk
Online
Stacjonarnie

Rabat 30% przy zakupie min. 2 sztuk (z wyłączeniem kolekcji Pure Vibrance). Oferta dostępna w salonach stacjonarnych i na eolsen.pl. Szczegóły u Partnera.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
-30% na całą ofertę kosmetyków
-30% na całą ofertę kosmetyków
Rabat -30% na ofertę kosmetykó... więcej»
Kod rabatowy:SZ2024
Zobacz
+
-30% na całą ofertę kosmetyków
Online

Rabat -30% na ofertę kosmetyków marki Bielenda, obowiązuje na bielenda.com. Szczegóły na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZ2024
Zobacz
REKLAMA