Zbyt mało Polaków wie, że łuszczyca nie jest zaraźliwa

Badanie „Polacy o chorobach autoimmunologicznych” wykazało, że choć 91% społeczeństwa deklaruje, że posiada wiedzę na temat łuszczycy, to aż ponad 1/4 respondentów twierdzi, że można się nią zarazić. Organizatorzy ogólnopolskiego programu „Derma Friendly – W trosce o skórę” walczą ze stereotypami związanymi z chorymi na choroby dermatologiczne.
/ 17.09.2013 10:16

Brak wiedzy przyczynia się do stygmatyzacji

Brak odpowiedniej wiedzy może stanowić barierę w kontakcie osoby chorej z fryzjerem czy kosmetyczką.

Potwierdzają to respondenci biorący udział w badaniu instytutu Homo Homini – co drugi głos w dyskusji mówi o trudnościach osób chorych w korzystaniu z usług dostępnych publicznie, takich jak: basen (52,1%), usługi fryzjerskie (52%) i kosmetyczne (50%).

„Derma Friendly – W trosce o skórę” chce to zmienić – w ramach projektu prowadzona jest szeroko zakrojona akcja edukacyjna na temat chorób skóry oraz walka ze stygmatyzacją osób chorych dermatologicznie.

– Program (będący dla stowarzyszeń kontynuacją kilkuletnich działań) powstał by uświadamiać ludziom, że łuszczyca nie jest zaraźliwa. Brak tej świadomości w społeczeństwie sprawia, że chorzy na łuszczycę stykają się nieraz z niechęcią osób zdrowych. Szczególnie dotkliwe jest to w przypadku zakładów fryzjerskich i kosmetycznych, chociaż nie tylko tam. Chcielibyśmy po prostu móc bez skrępowania czy niepotrzebnego stresu mieć możliwość korzystania z takich usług. Dla nas świadomość, że możemy iść do fryzjera bez potrzeby tłumaczenia się z choroby, jest dużą ulgą, taką namiastką normalności – wyjaśnia Wojciech Wilkowski, Przewodniczący Unii Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę – współorganizatora programu.

Przełamać stereotypy

W ramach programu w największych miastach Polski przeprowadzany jest cykl szkoleń dermatologicznych dla pracowników salonów pielęgnacji urody. Wykłady są prowadzone przez wykwalifikowanych specjalistów: dermatologów i psychologów. Uczestnicy tych spotkań otrzymują bogatą wiedzę na temat najczęściej występujących schorzeń dermatologicznych (obok łuszczycy są to: alergie kontaktowe, atopowe zapalenie skóry, trądzik czy grzybice skóry) oraz dowiadują się, w jaki sposób rozmawiać z klientami, którzy mają widoczne objawy chorobowe na skórze.

Proponowana tematyka warsztatów obejmuje między innymi następujące obszary: prawdy i mity na temat choroby, właściwa pielęgnacja zmienionej chorobowo skóry oraz aspekt psychologiczny chorób skóry. Każdy salon, którego pracownicy biorą udział w szkoleniach, otrzymuje certyfikat oraz specjalne oznaczenie z logo programu, wyróżniające placówkę i akcentujące jej przeszkolenie w zakresie dermatologii.

Dodatkowo adresy gabinetów umieszczone zostaną na stronie internetowej www.dermafriendly.pl, która będzie zawierała mapę miejsc oznaczonych Certyfikatem Derma Friendly.

Są już pierwsze placówki przyjazne chorym dermatologicznie

Pilotażowe szkolenia dermatologiczne, które odbyły się w czerwcu br. w ramach projektu w Lublinie i w Gdańsku, cieszyły się dużym zainteresowaniem. Wzięło w nich udział udział 78 pracowników salonów pielęgnacji urody oraz uczennic techników fryzjerskich. Dzięki szkoleniom Certyfikaty „Derma Friendly” otrzymało aż 35 salonów fryzjerskich i kosmetycznych.  Każdy z nich otrzymał również specjalne oznaczenie zawierające logo programu i przeznaczone do umieszczenia w widocznym miejscu salonu.

Informacje o programie, szkoleniach oraz adresy placówek, które wzięły udział w szkoleniach i uzyskały Certyfikaty „Derma Friendly”, już wkrótce będzie można znaleźć na stronie www.dermafriendly.pl oraz pisząc na adres email: kontakt@dermafriendly.pl.

Projekt organizowany jest w ramach partnerskiej współpracy przez: Unię Stowarzyszeń Chorych na Łuszczycę, Polskie Towarzystwo Dermatologiczne oraz firmę Abbvie Polska.

Patronat medialny nad Programem objęły serwisy Fryzjerzy.com oraz Polska Kosmetyka i Kosmetologia.

Zobacz też serwis Dermatologia

„Derma Friendly – W trosce o skórę” to ogólnopolski program, którego celem jest zwrócenie uwagi na problem społeczny, jakim jest brak świadomości na temat łuszczycy i mocno zakorzenione stereotypy z nią związane. Jednym z nich jest częsty lęk przed możliwością zarażenia, co skutkuje m.in. utrudnionym dostępem chorych do usług fryzjerskich czy kosmetycznych. Taka sytuacja pogłębia ich poczucie wyobcowania i osamotnienia, którego doświadczają w wielu innych sferach swojego życia.

Badanie „Polacy o chorobach autoimmunologicznych” zostało zrealizowane przez Instytut Badawczy Homo Homini w maju 2013r. na zlecenie AbbVie Polska. Badanie przeprowadzono na próbie 1371 dorosłych Polaków. Wszystkie grafiki użyte w materiale prasowym pochodzą z badania.

Źródło: materiały prasowe Com Press PR/mn

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!

18-24 KWIETNIA
szaleństwo zakupów
-20% na biżuterię
-20% na biżuterię
Rabat 20% na biżuterię Artelio... więcej»
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
+
-20% na biżuterię
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na biżuterię Artelioni dostępne w salonach i na apart.pl. Oferta nie łączy się z innymi promocjami. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:SZALENSTWO24
Zobacz
25% przy zakupach za min. 199,99 zł
25% przy zakupach za min. 199,99 zł
Wprowadź kod online lub pokaż... więcej»
Kod rabatowy:GPSZ25
Zobacz
+
25% przy zakupach za min. 199,99 zł
Online
Stacjonarnie

Wprowadź kod online lub pokaż go w jednym z ponad 230 sklepów stacjonarnych i skorzystaj z oferty. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:GPSZ25
Zobacz
-20% na produkty marki
-20% na produkty marki
Rabat 20% na produkty marki Ri... więcej»
Kod rabatowy:Szalenstwo24
Zobacz
+
-20% na produkty marki
Online
Stacjonarnie

Rabat 20% na produkty marki Rituals przy zakupach za min. 100 zł. Kod promocyjny obowiązuje w sklepach Rituals, aplikacji oraz na naszej stronie internetowej rituals.com. Z rabatu wyłączone są inne promocje, edycje limitowane oraz kalendarze adwentowe. Szczegóły u Partnera.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:Szalenstwo24
Zobacz
Do -30% na wybrane nowości
Do -30% na wybrane nowości
Rabat do -30% na wybrane nowoś... więcej»
Zobacz
+
Do -30% na wybrane nowości
Online
Stacjonarnie

Rabat do -30% na wybrane nowości z kolekcji Wiosna/Lato 2024 i wiele więcej! Oferta dostępna w sklepach stacjonarnych i na gomez.pl. Szczegóły u sprzedawcy i na stronie www.  

Produkt widoczny na zdjęciu nie jest objęty rabatami.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Zobacz
-40% przy zakupach za min. 50 zł
-40% przy zakupach za min. 50 zł
Skorzystaj z kodu WIOSNA40 i o... więcej»
Kod rabatowy:WIOSNA40
Zobacz
+
-40% przy zakupach za min. 50 zł
Online

Skorzystaj z kodu WIOSNA40 i otrzymaj 40% zniżki na produkty nieprzecenione, oznaczone tym kodem na eveline.pl/skorzystaj-z-promocji przy zakupach za min. 50 zł. Oferta ważna tylko na eveline.pl w dniach 18-24.04.2024. Kody rabatowe nie łączą się. Szczegóły na stronie.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:WIOSNA40
Zobacz
-20% przy zakupach za_min 200 zł
-20% przy zakupach za min 200 zł
Rabat na całą kolekcję, zarówn... więcej»
Kod rabatowy:DIVERSE2024
Zobacz
+
-20% przy zakupach za min 200 zł
Online
Stacjonarnie

Rabat na całą kolekcję, zarówno rzeczy pełnowartościowych jak i przecenionych. Warunkiem skorzystania z promocji jest minimalny paragon o wartości 200 zł oraz okazanie/wpisanie kuponu dostępnego w wersji elektronicznej (online) Szaleństwa Zakupów oraz na stronach www partnerów  Elle; Glamour; Viva.

Akcja nie łączy się z innymi akcjami/promocjami. Oferta i szczegóły dostępne w sklepach stacjonarnych i na diversesystem.com.

Oferta ważna:18 - 24.04.2024
Kod rabatowy:DIVERSE2024
Zobacz
REKLAMA