Reklama

Konstytucja, konwencje, ustawy, umowy międzynarodowe oraz Polska i Europejska Karta Praw Pacjenta gwarantują nam prawo do:

Reklama
  • intymności i poszanowania godności,
  • korzystania ze świadczeń zdrowotnych,
  • informacji o stanie własnego zdrowia,
  • równego dostępu do świadczeń finansowanych ze środków publicznych,
  • wyrażenia zgody (lub nie) na wykonanie zabiegów,
  • ochrony informacji o naszym stanie zdrowia,
  • dodatkowej opieki bliskiej osoby, opieki duszpasterskiej.

Jeśli któreś z nich nie jest respektowane, możemy skarżyć lekarza lub szpital bądź przychodnię do odpowiednich organów. Często jednak nie wiemy jakich – kiedy bowiem możemy poszukiwać pomocy u Rzecznika Praw Pacjenta, a kiedy w sądzie lub u kierownika placówki? Wyjaśniamy to w poniższej tabeli!

Zobacz też: Czy warto wykupić prywatne ubezpieczenie zdrowotne?

Kiedy i na kogo pacjent może zgłosić skargę?

Reklama

Zobacz też: Odszkodowanie za błąd medyczny – jak je uzyskać?

Reklama
Reklama
Reklama
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!