Ułatwiaj sobie pracę
Dopisywanie do listy kolejnych zadań, które „muszą” zostać wykonane, zamiast usprawniać pracę, są sposobem na zamydlanie obrazu. Oznaczenie jakiegoś zadania jako „ważne” albo powiedzenie sobie, że to zadanie „muszę” dzisiaj wykonać nie spowoduje, że czas w ciągu dnia się wydłuży. Czas w ciągu dnia jest ograniczony i dopisywanie kolejnych zadań jest pewnego rodzaju oszukiwaniem rzeczywistości. Pierwszym krokiem w walce ze stresem w pracy jest planowanie sobie do wykonanie dokładnie tyle zadań ile jesteśmy w stanie danego dnia wykonać. Skoncentrowanie się na nich poprawi szybkość i jakość pracy. Inne „ważne” i „pilne” zadania nie będą rozpraszać i wpędzać w poczucie winy.
Spójrz obiektywnie na swoją pracę
Warto się także przyjrzeć czy nawał obowiązków nie jest wynikiem naszej własnej surowości. Czy sami nie wymagamy od siebie zbyt dużo? Drugie pytanie to sprawdzenie, jak nam idzie odmawianie. Czy kiedy bierzemy na siebie odpowiedzialność w pracy to zawsze dlatego, że to najbardziej optymalne rozwiązanie, a nie na przykład z grzeczności czy dla dlatego, że trudno nam odmawiać. Uczciwe odpowiedzenie sobie na te pytania może być pierwszym krokiem do
Czytaj także:
Martyna Gralewska – psycholog i coach, przyjmuje w ośrodku Pomoc Psychologiczna "Swoją Drogą" (www.swoja-droga.pl). Prowadzi konsultacje psychologiczne, terapię i coaching indywidualny.Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!