44. edycja kampanii „Zadbaj o swoje serce”
Kolejna, 44. edycja Kampanii „Zadbaj o swoje serce” rozpocznie się 19.01. w Rybniku, a zakończy 16.02. w Chorzowie. Będzie to okazja, by za darmo przebadać swoje serce i zasięgnąć porad specjalistów!


Najbliższa 44. edycja Kampanii „Zadbaj o swoje serce” rozpoczyna się 19 stycznia i potrwa do 16 lutego 2014 roku. Będzie to pierwsza edycja darmowych badań przewidziana do realizacji w tym roku – ogólnopolski sukces w latach 2006-2013 utwierdził organizatorów o potrzebie kontynuowania projektu w roku 2014, aby z programu profilaktyki mogła skorzystać jak największa grupa ludzi. Dokładny harmonogram akcji znajduje się na stronie www.zadbajoswojeserce.pl.
„Zadbaj o swoje serce” jest ogólnopolską kampanią edukacyjno-profilaktyczno-społeczną organizowaną w formie bezpłatnych badań przesiewowych nieprzerwanie od 2006 roku. Celem kampanii jest wzrost świadomości w zakresie profilaktyki chorób serca, w szczególności nadciśnienia tętniczego i hipercholesterolemii. Kampania ma za zadanie pokazywać, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa profilaktyka, zdrowy styl życia oraz odpowiednia dieta.
Lekarze związani z kampanią zachęcają przede wszystkim do zdrowego odżywiania, poddawania się badaniom okresowym oraz do wdrażania innych działań profilaktycznych, a także motywują uczestników programu do podjęcia istotnych decyzji z perspektywy zdrowia serca.
Kampanię doceniono w obszarze działań na rzecz pacjenta oraz promocji zdrowia i profilaktyki – przedsięwzięcie zostało laureatem VII edycji prestiżowego konkursu Liderzy Ochrony Zdrowia. W konkursie tym nagradzane są szczególnie wartościowe inicjatywy i projekty w sektorze medycznym, realizowane z prawdziwą pasją oraz poświęceniem, będące inspiracją i wzorem dla środowiska.
W ramach każdej akcji uczestnicy kampanii mają ułatwiony dostęp do lekarzy specjalistów oraz mogą skorzystać z profilaktyki kardiologicznej w zakresie wykonywania: badań EKG, badań cholesterolu, obliczania wskaźnika BMI, pomiaru ciśnienia krwi, wskazań właściwej diety, zapobiegania nadciśnieniu tętniczemu i nadwadze. Pacjenci są również diagnozowani pod kątem stwierdzenia czynników ryzyka zachorowania na chorobę niedokrwienną serca oraz zawału mięśnia sercowego.
Akcje są przeprowadzane w najczęściej odwiedzanych punktach miast, w nowoczesnych i zaangażowanych społecznie hipermarketach oraz centrach handlowych. Wybór miejsc podyktowany jest przede wszystkim powszechną dostępnością dla odwiedzających oraz możliwością szerszego dotarcia do zainteresowanych.
Harmonogram akcji (niedziela w godz. od 10.00 do 18.00):
Organizator:
- Telemedycyna Polska S.A. – lider teleopieki kardiologicznej
Partner Strategiczny:
- Optima Cardio – margaryna zawierająca sterole roślinne, których skuteczność w obniżaniu cholesterolu została potwierdzona klinicznie
Współorganizatorzy:
- Galeria Focus Mall Rybnik;
- Galeria Katowicka;
- Galeria Zdrój;
- Pasaż Tesco;
- Centrum Handlowe AKS Carrefour.
Patroni Medialni:
- TVP Katowice;
- Gazeta Wyborcza;
- Radio Złote Przeboje;
- Radio 90;
- Radio eM;
- Portal Zdrowie.wieszjak.pl;
- Portal Galerie Handlowe.
Na rok 2014 została zaplanowana organizacja 35 akcji (Śląsk, Dolny Śląsk, Kujawy, Wielkopolska, Pomorze, Łódź, Mazowsze, Małopolska, Podkarpacie), co daje blisko 70% niedziel w całym roku, podczas których zapewniony jest bezpłatny dostęp do badań przesiewowych oraz konsultacji wyników u najlepszych specjalistów. Kampania „Zadbaj o swoje serce” w 2014 roku realizowana jest z jeszcze większym rozmachem, by jak najwięcej potrzebujących osób mogło skorzystać z akcji.
Harmonogram 2014:
Zobacz też: "Zadbaj o swoje serce" w Lublinie (galeria)
Źródło: materiały prasowe Telemedycyna Polska/mn