Gdy masz za dużo obowiązków
Gdy Twój mózg musi o wszystkim sam pamiętać, jednocześnie widząc wszędzie bałagan, pośpiech i brak organizacji, zaczyna się stresować - to jest jego naturalna reakcja. Zadbaj więc o:
-
Porządek w swoim otoczeniu. Poukładaj papiery na biurku, zrób porządek w swoim miejscu pracy i odpoczynku. Taki porządek sprawia, że automatycznie czujesz dużo więcej komfortu i wygody, co jest przeciwieństwem odczuwania stresu;
-
Planuj swój dzień. Zanim zaczniesz każdy dzień, zastanów się co masz dzisiaj do zrobienia i zapisz to na kartce. Wypisz wszystkie zadania i nadaj im priorytety- od najważniejszego do najmniej ważnego. Dzięki temu nie będziesz musiał już o wszystkim cały czas myśleć i pamiętać, bo wszystko będzie na papierze. Pisanie takich list rzeczy do zrobienia bardzo odciąża umysł;
-
Rób jedną rzecz na raz. Zajmując się jednocześnie kilkoma zadaniami dzielimy naszą uwagę. Wtedy każde zadanie jest robione z mniejszym zaangażowaniem. W efekcie każda rzecz, którą wykonujemy jest robiona znacznie dłużej i znacznie gorzej. Gdy skupisz się na jednej rzeczy na raz, znacznie zwiększysz swoją produktywność i unikniesz stresu.
To tylko niektóre z możliwości na lepszą organizację swojego życia. Każdy z nich w jakimś stopniu pozwoli Ci zmniejszyć stres, który występuje w Twoim życiu. Dlatego poświęć trochę czasu na to, aby wypróbować te rady i ciesz się spokojem, który przyjdzie w nagrodę.
Polecamy: Dlaczego współczesny pracownik ma zbyt wiele obowiązków?
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!