Zanim złożymy zamówienie
Najpierw należy się zapoznać z regulaminem apteki, który zawiera szczegółowe informacje dotyczące zamawiania produktów.
Sprawdź, czy na stronie internetowej znajdują się dane adresowe apteki oraz numer telefonu. Klient apteki wysyłkowej musi mieć możliwość kontaktu telefonicznego z apteką w godzinach pracy placówki oraz przez dwie godziny po ustalonych godzinach dostaw w zakresie dotyczącym jakości i bezpieczeństwa stosowania zamawianego leku.
Przeczytaj: Leczenie i lekarstwa - co warto wiedzieć?
Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi zabezpieczeń i polityki prywatności.
Przed złożeniem zamówienia warto upewnić się czy numer karty kredytowej oraz dane osobowe będą chronione.
Podmiot prowadzący sprzedaż wysyłkową leków musi poinformować pacjenta o:
1) nazwie, siedzibie przedsiębiorcy, adresie placówki oraz organie, który wydał zezwolenie na prowadzenie placówki, i numerze zezwolenia;
3) sposobie zapłaty;
4) kosztach przesyłki oraz terminie i sposobie dostawy;
5) kosztach wynikających z korzystania ze środków porozumiewania się na odległość, jeżeli są one skalkulowane inaczej niż wedle normalnej taryfy;
6) terminie, w jakim oferta lub informacja o cenie mają charakter wiążący;
7) minimalnym okresie, na jaki ma być zawarta umowa o świadczenia ciągłe lub okresowe;
8) możliwości odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od dnia dostawy produktu leczniczego, bez ponoszenia kosztów innych niż bezpośrednie koszty zwrotu.
Zobacz też: W jaki sposób można reklamować leki?
Złożenie zamówienia
Zamówienie na konkretne leki możemy złożyć:
- telefonicznie,
- faksem,
- za pomocą poczty elektronicznej,
- specjalnego formularza umieszczonego na stronie internetowej apteki.
Transport leków
Zgodnie z prawem wysyłający ma obowiązek zapewnić takie warunki transportu, które uniemożliwią dostęp do produktów leczniczych osobom nieupoważnionym. W czasie transportu produkt podlega kontroli temperatury. Podczas transportu leki muszą być zabezpieczone przed mikroorganizmami oraz szkodnikami. W żadnym wypadku nie może dojść do pomieszania leków i skażenia produktów leczniczych.
Zwrot towaru
Jeżeli zamówiony medykament posiada wadę jakościową lub został wydany w niewłaściwy sposób, możemy zwrócić go w terminie 10 dni od dnia dostawy. Nie ponosimy z tego tytułu kosztów, z wyjątkiem kosztów zwrotu przesyłki.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 14 marca 2008 r. w sprawie warunków wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza.
/ak
Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!