Ćwiczenia na pewność siebie fot. Fotolia

Ćwiczenia na pewność siebie - 5 pomysłów

Nie potrafisz docenić swoich zalet? Poznaj 5 prostych ćwiczeń na pewność siebie, dzięki którym odkryjesz, że jesteś lepsza niż myślisz!
Marta Wilczkowska / 05.05.2015 06:59
Ćwiczenia na pewność siebie fot. Fotolia
Zdrowe poczucie własnej wartości pomaga nam dobrze radzić sobie w życiu i budować harmonijne relacje z innymi ludźmi. Co jednak zrobić, gdy nie najlepiej siebie oceniamy? Poznaj 5 prostych ćwiczeń na pewność siebie, dzięki którym poczujesz się dobrze sama ze sobą!

Jak zwiększyć pewność siebie?

Co zatem robić, gdy nie znajdujemy powodów, aby myśleć o sobie dobrze? Psychologowie podsuwają kilka sprawdzonych ćwiczeń, które są bardzo pomocne w budowaniu poczucia własnej wartości.

Ćwiczenia na pewność siebie - zobacz, jakie to proste!

  1. Analiza siebie. Weź czystą kartkę, długopis i wypisz: dwie cechy swojego wyglądu, charakteru, dwie umiejętności i pięć osiągnięć, z których jesteś dumna. Codziennie czytaj sobie tę listę na głos, a być może już po tygodniu spojrzysz na siebie jak na całkiem inną, fantastyczną osobę!
  2. Zmiana myślenia. W sytuacjach, które na pierwszy rzut oka wydają ci się negatywne, szukaj zawsze drugiej strony medalu. Zarzucasz sobie, że koledzy w pracy awansują, a ty nie? Zamiast myśleć: „Jestem od nich gorsza”, pomyśl: „Świetnie spisuję się w roli mamy, bo na swoim stanowisku mam czas dla rodziny, i moje dzieci są z tego powodu szczęśliwe”.
  3. Napełnianie dzbanów. Narysuj na kartce sześć dzbanów. Pod każdym wypisz jedną swoją zaletę i zamaluj taką część dzbana, która odzwierciedla stopień posiadania przez ciebie danej cechy. Następnie zastanów się, co możesz zrobić, by każdy dzban był pełny. To zadanie nie tylko pomaga wzmocnić poczucie wartości, ale też zachęca do rozwijania swoich mocnych stron..
  4. Obiektywne spojrzenie. Ilekroć za coś siebie ganisz, wyobraź sobie, że dane zdarzenie rejestrowała kamera. Spróbuj odtworzyć sobie to nagranie. Pozwoli ci to zobaczyć tę sytuację taką, jaka była naprawdę, bez naginania rzeczywistości do negatywnych wyobrażeń, jakie masz na swój temat.
  5. Kwestionowanie złych ocen. Zawsze, gdy przypinasz sobie jakąś łatkę, wymień trzy dowody na to, że się mylisz (np.: „Dobrze tańczę, świetnie mówię po angielsku, szef liczy się z moim zdaniem”). Przemyśl jeszcze raz to, co powiedziałaś o sobie i nie wyolbrzymiaj swych drobnych potknięć!

Dowiedz się więcej o tym, jak zadbać o swoje samopoczucie:

Na podstawie artykułu Anny Leo-Wiśniewskiej z Przyjaciółki

Uwaga! Powyższa porada jest jedynie sugestią i nie może zastąpić wizyty u specjalisty. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem!